חברת שינטרקו, שמייבאת מוצרים כגון חיטה, תירס וסוכר, הגיעה למקום הראשון בדירוג גלובס DUN'S100 לשנת 2014 בתחום סיטונאות מזון ומשקאות. זאת אחרי שרשמה זינוק של 13.5% במכירות 2013, והגיעה לרמת מכירות של למעלה ממיליארד שקל. שינטרקו היא היחידה שעברה את רף המיליארד שקלים.
אחריה בחמישייה הפותחת נמצאות (בסדר יורד) סוגת, עם מכירות של 850 מיליון שקל; ביכורי השדה דרום שיווק, עם 770 מיליון שקל; טל הל יסכה בע"מ עם 653 מיליון שקל; וחממה מאיר סחר, עם מכירות של 530 מיליון שקל בשנת 2013.
רק שתי חברות מבין 15 המדורגות סבלו מירידה במכירות בשנה החולפת - מאסטרפוד במקום השישי עם ירידה של 4.5%, ושוקחה שממוקמת במקום ה-12 עם ירידה של כ-2%. המזנקות הגדולות הן גלי משה - בוקר שיווק ואריזה שהקפיצה את מכירותיה ל-2013 ב-33.3%, ל-280 מיליון שקל, וגידולי אגו שזינקה ב-28% במכירות והגיעה ל-320 מיליון שקל. החברות מדורגות במקום ה-13 וה-12 בהתאמה.
הכנסות 15 החברות הגיעו לכ-7.5 מיליארד שקל ב-2013, והן מעסיקות יחד כ-3,000 עובדים. חברת ביכורי השדה מחזיקה במספר העובדים הרב ביותר - 600 - כשממוצע המכירות לכל אחד הוא 1,283 שקל. לעומתה שינטרקו מחזיקה במספר המועסקים הקטן ביותר - 35 - אך ממוצע המכירות של כל מהם הוא 31,143 שקל.
דירוג סיטונאות מזון ומשקאות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.