האוצר העביר למשרד הביטחון 600 מ' ש' למימון "צוק איתן"

לפני שבוע חשף הממונה על התקציבים באוצר כי כבר העביר למשרד הביטחון 300 מ' ש' ויעביר בהמשך מנה דומה ■ לפני המבצע מערכת הביטחון דרשה תוספת תקציבית של כ-6 מיליארד שקל לתקציב הביטחון ל-2015

יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

משרד האוצר יעביר למשרד הביטחון עוד 300 מיליון שקל, לאחר שנחשף לפני כשבוע כי העביר לו 300 מיליון שקל עוד בתחילת מבצע "צוק איתן". תקציב מיוחד זה נועד לממן את גיוס אנשי המילואים והעלויות הגבוהות של המבצע הצבאי, שלפי הערכות האמירו לכ-10 מיליארד שקל.

בשבוע שעבר ערך משרד האוצר תדרוך מיוחד לעיתונאים, במסגרתו התייחסו אנשי האוצר ובראשם השר יאיר לפיד להתנהלות התקציבית של המשרד בימי המבצע הצבאי. בתדרוך זה השתתף גם הממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי, שדיבר על שיתוף הפעולה בין האוצר למשרד הביטחון.

לוי חשף כי האוצר העביר למשרד הביטחון תוספת תקציבית של 300 מיליון שקל כדי לממן את המבצע ויעיביר לו מנה דומה בקרוב. "אנו נעשה הכול כדי שהסוגיה התקציבית לא יהיה חסם לשום עיכוב מבצעי" אמר לוי שהוסיף כי "תקציב המדינה נהנה מרזרבות שהן מיועדת בדיוק לאירועים כאלו".

נזכיר כי מערכת הביטחון דורשת תוספת תקציבית של כ-6 מיליארד שקל לתקציב הביטחון ל-2015 וזה עוד לפני תחילתו של מבצע צוק איתן לפני כ-20 יום.