האקרים רוסים גנבו 1.5 מיליארד סיסמאות וכתובות מייל בעולם

לפי דיווח בניו יורק טיימס, מדובר בפריצה הווירטואלית הגדולה בכל הזמנים ■ חברת אבטחת המידע Hold Security דיווחה אמש כי הפריצה כללה מעל 400 אתרי אינטרנט בכל העולם - של חברות ציבוריות, מסחריות, מוסדות ועוד

האקרים / צלם: רויטרס
האקרים / צלם: רויטרס

קבוצת האקרים רוסיים גנבה אתמול רשימה של מיליארד שמות משתמש וסיסמאות ויותר מ-500 מיליון כתובות דואר אלקטרוני מאתרי אינטרנט פופולריים מרחבי העולם, כך דיווחה אמש חברת אבטחת המידע Hold Security, וכינתה את הפריצה הווירטואלית הגדולה בכל הזמנים. הפריצה לא כללה גניבה של פרטי כרטיסי אשראי.

לפי פוסט שעלתה חברת האבטחה באתר האינטרנט שלה, היא ביצעה מעקב במשך 7 החודשים האחרונים אחרי כנופיית ההאקרים, אך לא הצליחה לעצור את הפריצה. הפריצה כללה מעל 400 אתרי אינטרנט בכל העולם - של חברות ציבוריות, מסחריות, מוסדות ועוד. המידע אמנם לא מכיל פרטים פיננסיים, אך הגודל העצום של הפרטים שנגנבו מעיד על האיום שהוא מכיל לחברות והמוסדות.

חברת האבטחה לא פירסמה את רשימת האתרים והכתובות שנפרצו, אך מסרה לניו יורק טיימס שחשף את המקרה כי מדובר באתרים פרטיים, מסחריים וציבוריים כאחד. ה"טיימס" שכר צוות סייבר בעצמו שיסייע לחשוף את הפרטים שנפרצו. עד כה לא נראה כי ההאקרים ניסו למכור את המידע שגנבו או לעשות בו שימוש לרעה.