בקשה לתביעה נגזרת נגד צים: הסדר החוב לא אושר כדין

בתביעה, בהיקף 27.4 מיליון דולר, נטען כי הסדר החוב בצים לא אושר כדין באסיפת בעלי המניות של החברה לישראל שנערכה בסוף יוני - ולכן הוא בטל

הסדר החוב המתוקשר והעצום של חברת הספנות צים, שבשליטת החברה לישראל של עידן עופר, בהיקף של למעלה מ-3 מיליארד דולר, אמנם הושלם, אך הבקשות לתביעה נגזרת לא מאחרות להגיע.

ל"גלובס" נודע כי אתמול (ג') הוגשה למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאישור תביעה נגזרת נגד החברה לישראל, צים, מספר דירקטורים בחברה לישראל (גדעון לנגהולץ, עודד דגני, זהבית כהן ומיכאל בריקר), בעלי השליטה - חברת מילניום השקעות של עידן עופר ועופר עצמו, בהיקף של 27.4 מיליון דולר (93 מיליון שקל).

התביעה הוגשה על-ידי דב קראוסקופף, בעל מניות פרטי בחברה (המחזיק כ-19 מניות בלבד), באמצעות עורכי הדין שלומי מושקוביץ, איתן חיימוביץ' ממשרד מושקוביץ-סטיס-חיימוביץ' וכן עו"ד נתי פולינגר ממשרד פולינגר-ויקמן-כהן.

חלקה של החברה לישראל בהסדר החוב בצים כולל הזרמה של 200 מיליון דולר, אשראי של 50 מיליון דולר נוספים וערבות של 10 מיליון דולר, וכן דילול החזקותיה לכ-32% ממניות צים. הבנקים, בעלי האניות ומחזיקי האג"ח מצדם ימחקו 50% מחוב של כ-3.4 מיליארד דולר ויקבלו כ-68% ממניות החברה.

לטענת התובע, הסדר החוב בצים לא אושר כדין באסיפת בעלי המניות של החברה לישראל שנערכה בסוף יוני האחרון - ולכן הוא בטל מבחינת החברה לישראל.

לטענתם, עיון בבקשת האישור מלמד כי היה תנאי מתלה לאישור אסיפת בעלי המניות בחברה לישראל, והוא שמניית הזהב של המדינה בצים - תבוטל. בפועל, לאחר הליכים בבית המשפט המחוזי והעליון - מניית הזהב נותרה שרירה וקיימת, ולכן - נטען - אישור האסיפה לא נכנס לתוקף.

בנוסף, לטענת התובע, בעלי המניות בחברה לישראל ניזוקו באופן משמעותי כתוצאה מעסקה בלתי מאושרת זו, מאחר שהובטח והוצג להם כי החברה לישראל תקבל מניות של צים נקיות מכל מגבלה - כאשר שבפועל החברה לישראל קיבלה מניות פגומות שלא ניתן לסחור בהן.

בהתאם לחוות-דעת כלכלית של ד"ר טל מופקדי, שצורפה לתביעה, הנזק שנגרם לחברה לישראל בשל קבלת המניות הפגומות שלא ניתן לסחור בהן נאמד בכ-93 מיליון שקל.