מרדוק נסוג: FOX משכה הצעה ב-80 מיליארד דולר לרכישת טיים וורנר

רופטר ‏מרדוק, יו"ר ומנכ"ל FOX, ציין את סירובה של הנהלת טיים וורנר להיכנס למו"מ כאחת הסיבות לוויתור הנדיר שלו

רופרט מרדוק / צלם: רויטרס
רופרט מרדוק / צלם: רויטרס

‎‎חברת פוקס המאה ה-21 של רופרט מרדוק החליטה למשוך חזרה את הצעתה בגובה 80 מיליארד דולר לרכישת טיים וורנר, עסקה שהייתה יוצרת את אחת מתשלובות המדיה הגדולות בעולם.

‏ההודעה המפתיעה מסיימת את כל ההשערות בדבר מלחמת התשה ממושכת בין החברות בדרך למיזוג, שהיה מאחד שניים מאולפני ההפקה הגדולים בהוליווד וערוצי טלוויזיה מ-‏TNT‏ (ילדים) עד פוקס ניוז.

‏מרדוק, יו"ר ומנכ"ל פוקס, ציין את סירובה של הנהלת טיים וורנר להיכנס למשא-ומתן כאחת הסיבות לוויתור הנדיר שלו. "להצעתנו היה ערך אסטרטגי משמעותי והיגיון כספי משכנע, והגישה שלנו הייתה תמיד ידידותית. אך הנהלת טיים וורנר ומועצת המנהלים שלה סירבו לבחון יחד איתנו את ההצעה, שהייתה משכנעת מאוד", מסר מרדוק בהודעה שפורסמה אחרי סגירת השוק האמריקאי אמש (ג').

‏מרדוק ציין גם את ירידת מניית פוקס ב-11% מאז פרסום הצעת המיזוג ב-16 ביולי כסיבה נוספת לוויתור על ההצעה, באומרו כי העסקה הפכה ל"לא אטרקטיבית לבעלי מניות פוקס".

מניית פוקס עלתה ב-10.4% במסחר שאחרי הסגירה בעקבות ההודעה. מניית טיים וורנר צנחה ב-10.7%, אך היא עדיין נסחרה בפרמיה למחיר ההצעה, מה שמאותת שכמה משקיעים סבורים כי גורם אחר עשוי לנסות להשתלט על החברה.

‏פוקס המאה ה-21, שפוצלה מתאגיד ניוז קורפ בשנה שעברה, רצינית בוויתור על העסקה, מסרו גורמים יודעי דבר. הם הזכירו כי פוקס הודיעה במקביל על קנייה חזרה של מניות שלה מהציבור ב-6 מיליארד דולר. ‏‎‎‏