תלונה: מיסיונרים הטרידו חיילי מילואים עם הסברה דתית

עמותת "יד לאחים" פנתה בעיצומו של מבצע "צוק איתן" לשר הביטחון, עקב תלונות רבות שהגיעו אליה מחיילי מילואים המוצבים בדרום על פעילות מיסיונרית ענפה

צוק איתן / צילום: רויטרס
צוק איתן / צילום: רויטרס

עמותת "יד לאחים" - הפועלת לחילוץ נשים יהודיות שנישאו לערבים וסובלות ושיקום יהודים המשתייכים לכתות שונות - פנתה בעיצומו של מבצע "צוק איתן" לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בעקבות תלונות רבות שהגיעו אליה מחיילי מילואים המוצבים באזור הדרום על פעילות מיסיונרית ענפה. "למרבה הזעזוע והתדהמה, הגיעו אלינו פניות רבות מחיילים מגויסים המהווים במהלך הלוחמה מטרה למטרותיהם הנפשעות של ארגוני המיסיון", נכתב.

עוד נכתב: "ידוע לנו על פעילות מיסיונרית בין חיילי חיל האוויר הקשורים עם 'כיפת ברזל' באזור אשקלון וכן על פעילות מיסיונרית נוספת במקומות בהם מתרכזים כוחות צה"ל. הפעילות המיסיונרית בעת חירום זו חצתה כל גבול ופונים אנו לכבודו כי יואיל נא להעביר הנחיה למפקדים כי אל יתנו דריסת רגל לציידי הנפשות המיסיונרים".

יו"ר העמותה, שמואל ליפשיץ, אמר ל"גלובס" כי במהלך "צוק איתן" הצטברו במשרדי העמותה תלונות אודות מיסיונרים המגיעים לעמדות "כיפת ברזל" באזור אשקלון כדי לחלק חומרי הסברה דתיים לחיילים המתפעלים את הסוללות.

"לצערנו המיסיונרים מנצלים תקופה של מלחמה שבה נפגעים חיילים לצורך הפצה של חומר מיסיונרי. הם לא בוחלים בשום דרך לנסות להפיץ את משנתם. הם מנצלים את העובדה שהחיילים טרודים במשימות הביטחון", אמר.

עוד לדבריו, המיסיונרים לא באים עם צלב על הצוואר ואומרים לחייל בוא איתי לכנסייה. אלא הם מגיעים לריכוזי חיילים עם דגלי ישראל, שירה, מתנות כמו משקפי שמש וספרי תנ"ך שבסיומם הברית החדשה.

ממשרד הביטחון לא נמסרה תגובה בנושא.