מניית היום: הודיעה על תחילת מבחני הפקה ומזנקת 20%

שותפות זרח הודיעה כי תתחיל בקרוב לבצע מבחני שאיבה בבאר קידוח אמונה 1 ■ בפתיחת באר הקידוח לפני מספר שנים נתקבלו במבחן שנערך כ-450 חביות נפט ביום

אסדת קידוח אסדה / צלם:  טינקסטוק
אסדת קידוח אסדה / צלם: טינקסטוק

שותפות זרח לחיפושי נפט וגז מזנקת בשיעור דו ספרתי בבורסה, לאחר שהודיעה היום (ה') כי תתחיל בקרוב לבצע מבחני שאיבה בבאר קידוח אמונה 1, זאת לאחר שקיבלה לכך את אישור משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים. בפתיחה האחרונה של הבאר, לפני מספר שנים נתקבלו במבחן שנערך כ-450 חביות נפט ביום עם שיעור מים של כ-20%.

השותפות עדכנה בנוסף כי היא נערכה למכירת הנפט שיופק במבחני השאיבה, ככל שיופק והתקשרה עם קבלן לשם הפרדת המים מהנפט שיופק, אם יהיה צורך בכ ועם קונה שירכוש את הנפט הגולמי שיופק בתהליך מבחני השאיבה.

זרח מבצעת במקביל גם מבחני שאיבה בבאר קידוח צוק תמרור 3. הנפט שהופק במסגרת מבחני השאיבה בבאר קידוח צוק תמרור 3 הניב, עפ"י הדיווח של זרח לרבעון הראשון השנה, הכנסות של כ-555 אלף דולר מתחילת שנת 2014 ועד סוף מאי 2014.

קידוחי צוק תמרור ואמונה נמצאים ברשיון 400/זרח חדש, אשר הוענק מחדש לשותפות זרח ביולי 2013, לאחר שהשותפות עירערה לבג"ץ בדרישה להשיב לה את הרשיון שנלקח ממנה בסוף שנת 2010. הרשיון נמצא באזור ים המלח והוא כולל כ-400 אלף דונם. מבחני השאיבה שמבצעת שותפות זרח בקידוחי צוק תמרור ואמונה מהווים שלב נוסף בהערכה ופיתוח משאבי הנפט בשטח הרישיון.