עיקול זמני של 350 מיליון שקל על נכסי נוחי דנקנר ואחותו

העיקול מאיים על הסדר החוב של דנקנר עם הבנקים ■ עיקול זמני של 100 מיליון שקל הוטל על נכסי דנקנר הפרטיים, עוד 100 מיליון שקל על כל אחת מהחברות הפרטיות שלו ועוד 50 מיליון שקל על חברה שבבעלות אחותו, י.ז.ד בע"מ

נוחי דנקנר  / צילום: דרור עינב, וואלה
נוחי דנקנר / צילום: דרור עינב, וואלה

שופטת בית המשפט הכלכלי בת"א רות רונן הטילה עיקול זמני במעמד צד אחד בהיקף 350 מיליון שקל על נכסי נוחי דנקנר ואחותו לבקשת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי.אחזקות ובאמצעות הנאמנים חגי אולמן ואייל גבאי. מדובר על נכסיו הפרטיים של דנקנר כולל הווילה בהרצליה, והעיקול מאיים על הסדר החוב שלו עם הבנקים.

מתוך 350 מיליון השקלים, עיקול זמני של 100 מיליון שקל הוטל על נכסי נוחי דנקנר הפרטיים, עוד 100 מיליון שקל על כל אחת מהחברות הפרטיות של דנקנר גנדן הולדינגס וגנדן השקעות, ועוד 50 מיליון שקל על חברה שבבעלות אחותו של דנקנר, י.ז.ד בע"מ. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד רנן גרשט ממשרד נאור-גרשט המייצג את הנאמנים.

העיקול, הוא על רקע תביעה נגזרת שאישרה השופטת רונן בשנה שעברה בטענה לחלוקת דיבדנדים אסורה בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל, בשעה שהיה ידוע לדנקנר ולחברי הדירקטוריון שאי.די.בי עומדת לעבור ליתרת רווחים שלילית.

לדנקנר חובות פרטיים לבנקים בשתי חברות - ‏גנדן, באמצעותה החזיק בשליטה באי.די.בי, ובחברה המחזיקה בה, טומהוק. סך החוב של שתי החברות לבנקים מוערך במעל 800 מיליון שקל, כאשר במסגרת הסדר החוב נידון רק סכום של 480 מיליון שקל, שהוא גובה הערבות האישית של דנקנר לסך החוב.

הבנק המחזיק בערבות הגדולה ביותר של דנקנר הוא הפועלים, עם 150 מיליון שקל, אחריו לאומי עם 120 מיליון שקל, בגין החוב בגנדן. לדנקנר ערבות אישית גם לדיסקונט, בגובה של כ-100 מיליון שקל, ולמזרחי טפחות, של 60 מיליון שקל. חוב נוסף הוא לקרדיט סוויס, בגובה של 40 מיליון שקל, ולבנק אגוד בהיקף של 10 מיליון שקל.

מתוך סכום ערבויות זה אמור דנקנר להחזיר 180 מיליון שקל בחמש השנים הקרובות, כאשר יתרת ה-300 מיליון שקל, תלויים בהיקף ההכנסות העתידי שלו, סביבו יש סימן שאלה גדול. לדנקנר אין נכסים אישיים רבים, הנכס המרכזי שלו הוא הווילה בהרצליה פיתוח ששוויה מוערך בכ-40 מיליון שקל. דנקנר צפוי למכור את הבית בשנה הקרובה, ולהעביר מחצית מהסכום לבנקים. המחצית השנייה תישאר אצל מאחר שמחצית הבית רשומה על שם אשתו.