עצרת נגד המבצע שתוכננה להערב בוטלה - בגלל המבצע

אלפי בני אדם היו צפויים להפגין הערב בכיכר רבין בעד הידברות עם הפלסטינים, אולם המשטרה אסרה זאת בשל הנחיות פיקוד העורף ■ ח"כ זנדברג: "אלה בדיוק הזמנים בהם המשטרה וגופי הביטחון צריכים להגן על חופש הביטוי והמחאה ולא למהר לצמצם אותו"

תמר זנדברג / צילום: אוריה תדמור
תמר זנדברג / צילום: אוריה תדמור

העצרת שהייתה אמורה להתקיים הערב (שבת) בכיכר רבין בתל אביב תחת הכותרת "חייבים לשנות כיוון: לא לדרך המלחמות, פתרון מדיני עכשיו", נדחתה למועד לא ידוע בשל איסור המשטרה על קיומה. זאת, על רקע הנחיות פיקוד העורף האוסרות התקהלות של מעל לאלף איש בתל אביב.

העצרת, אשר אישרו בה השתתפות כ-4,400 בני אדם על פי עמוד הארוע בפייסבוק, אורגנה על ידי מרצ, חד"ש, "שלום עכשיו", "לוחמים לשלום", "פורום ארגוני השלום", "המשמרת הצעירה" בת"א-יפו, "קול אחר" ו"פורום המשפחות השכולות".

לדברי המארגנים, "ההיענות הגדולה לקריאתנו להפגין מוכיחה כי יש בישראל ציבור גדול התומך בשינוי כיוון, מתנגד לדרך המלחמות ודורש פריצה של מעגל הדמים באמצעות הידברות אמיתית עם הפלסטינים כדי להגיע להסדר שלום שיבטיח עצמאות וצדק לשני העמים.

"צר לנו שהמשטרה וגופי הביטחון מוכיחים אוזלת יד בהגנה על חופש הביטוי הדמוקרטי בישראל ובמרכזו חופש ההפגנה והמחאה. זו תעודת עניות לדמוקרטיה הישראלית.

"בשעה שהחיים בתל אביב ממשיכים כסדרם ואלפי מתרחצים נמצאים בחוף הים, אצלנו מתעוררים ספקות לגבי סבירות ההחלטה, שכנראה לוקחת בחשבון לא רק את איום הטילים אלא גם איומים מהימין הקיצוני".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "החלטת המשטרה על ביטול ההפגנה הערב לא מתקבלת על הדעת. המשמעות היא שלא ניתן להפגין נגד מלחמה בזמן מלחמה. אלה בדיוק הזמנים בהם המשטרה וגופי הביטחון צריכים להגן באופן קפדני על חופש הביטוי והמחאה ולא למהר לצמצם אותו".