"הדיל" של גרמניה ואנגליה לאירוח טורניר היורו

הגרמנים יוותרו על אירוח הגמר במינכן ב-2020 וישאירו את הבמה לוומבלי, "בתמורה" להבטחה אנגלית שלא להגיש מועמדות לטורניר ב-2024

אצטדיון וומבלי לונדון / צילום: רויטרס
אצטדיון וומבלי לונדון / צילום: רויטרס

אנגליה וגרמניה מנסות לסגור "דיל" פנימי שיסייע לשתי המדינות ליהנות בעתיד מאירוח של שניים מאירועי הכדורגל הגדולים ביבשת אירופה - יורו 2020 ויורו 2024.

על-פי הרעיון המתגבש, אותו מפרסם האתר insideworldfootball.com, גרמניה תוותר על הזכות לארח את שלבי ההכרעה של טורניר יורו 2020, ובכך תותיר את אצטדיון וומבלי בלונדון כמועמד כמעט ודאי לאירוח הגמר של הטורניר. "בתמורה", אנגליה שתכננה להגיש מועמדת לאירוח יורו 2024, לא תתמודד ובכך תשאיר את הבמה לגרמניה שצפויה להפוך אוטומטית למועמדת מובילה לאירוח הטורניר.

נשיא התאחדות הכדורגל הגרמנית, וולפגנג ניירסבך, רמז בראיון כי היחסים בין ההתאחדות הגרמנית לאנגלית הם מצוינים. "אנחנו יושבים לעתים קרובות וחושבים ביחד על האפשרויות, ואיך אפשר לתמוך אחד בשני", אמר בראיון לסוכנות הידיעות Press Association.

כזכור, אופ"א קבעה כי טורניר הגמר של אליפות אירופה ב-2020 ייערך על-פני 13 ערים ברחבי אירופה. אצטדיון וומבלי בלונדון ואצטדיון אליאנץ ארינה במינכן הוגשו על-ידי ההתאחדויות האנגלית והגרמנית כאופציונלים לאירוח שלבי חצי הגמר והגמר של הטורניר.

לגרמנים שמורה הזכות ללכת על אופציה נוספת, במסגרתה יודיעו לאופ"א כי הם בוחרים לארח במינכן ארבעה משחקים מהשלבים הראשונים של הטורניר - מה שישאיר באופן די ודאי את אירוח משחק הגמר לוומבלי.

לגבי 2024, הרי שהיריבה העיקרית של גרמניה אז (בהנחה שאנגליה תפרוש) תהיה טורקיה. כזכור, טורקיה שנכשלה בניסיון לארח את יורו 2016 אחרי שהפסידה בהצבעה לצרפת על חודו של קול, החליטה בצעד אסטרטגי שלא להגיש מועמדות לאירוח משחקים ביורו 2020, כדי להגדיל את סיכוייה לזכות באירוח הטורניר כולו ב-2024.

אופ"א אמורה לפרסם במהלך ישיבת הוועד הפועל שתתקיים ב-19 בספטמבר את זהות 13 הערים שייארחו משחקים בטורניר יורו 2020. 19 ערים נותרו במירוץ לאירוח משחקים, רובן מעוניינות בחבילה הכוללת שלושה משחקים ובנוסף משחק נוקאאוט אחד, משמינית או רבע הגמר: אמסטרדם, באקו, בילבאו, בריסל, בוקרשט, בודפשט, קרדיף, קופנהגן, דאבלין, גלזגו, ירושלים, לונדון, מינסק, מינכן, רומא, סט פטרסבורג, סקופיה, סופיה ושטוקהולם.