רשות השידור גבתה שלא כחוק ותפצה מתלוננת ב-3,000 שקל

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, יוסף שפירא, הורה לרשות השידור לפצות מתלוננת, לאחר שגבתה ממנה אגרה למרות שלא היה לה מקלט טלוויזיה

בניין רשות השידור / צלם: איל יצהר
בניין רשות השידור / צלם: איל יצהר

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, הורה לרשות השידור לפצות בסך 3,000 שקל מתלוננת שחויבה בתשלום אגרת טלוויזיה וננקטו נגדה הליכי הוצאה לפועל, למרות שלא היה לה מקלט טלוויזיה בבית. תלונתה של המתלוננת לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה נמצאה מוצדקת.

מבדיקת נציבות תלונות הציבור התברר, כי רשות השידור באמצעות משרד עו"ד חיצוני הפועל מטעמה, חייבו את המתלוננת בתשלום אגרת טלוויזיה ואף נפתח נגדה תיק הוצאה לפועל לגביית חוב האגרה, למרות שלא היה ברשותה מקלט טלוויזיה. עוד התברר בבדיקה, כי הסוקר שהגיע לביתה של המתלוננת, התחזה לאדם שעורך סקר על הרגלי צפייה ולא כפועל עבור רשות השידור וכי היו אי דיוקים בולטים בדוח שלו.

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור ממשיך להיות כתובת עבור אזרחים שנפגעו ע"י רשות השידור, גם לאחר שעבר בכנסת החוק על הקמת גוף שידור ציבורי חדש.

נזכיר, כי רשות השידור "כיכבה" לאחרונה בדוח השנתי לשנת 2013 של נציבות תלונות הציבור ליו"ר הכנסת, כגוף מועד לכשלים סדרתי, עם 54.7% תלונות מוצדקות נגדה.