עיריית ת"א אישרה: 165 מרכולים ופיצוציות ייפתחו בשבת

מועצת העיר: בתי העסקים לא ייפתחו בשכונות בעלות אופי דתי ולא ליד בתי-כנסת ■ המשמעות - בתי עסק שייפתחו בשבת יספגו קנס, אבל חוק העזר העירוני מאפשר את פתיחתם ושמירה על הצביון החילוני של העיר ת"א

רון חולדאי  /  צלם: תמר מצפי
רון חולדאי / צלם: תמר מצפי

מועצת עיריית תל-אביב אישרה אתמול (א') את פתיחתם של 165 מרכולים ופיצוציות בשבת. בתי העסקים לא ייפתחו בשכונות בעלות אופי דתי ולא ליד בתי-כנסת.

חוק העזר אושר ברוב של 18 בעד מול 4 מתנגדים. מדובר בחוק עזר שתוקן לאחר ששר הפנים גדעון סער סירב לפני מספר חודשים לאשר חוק עזר דומה שאושר במועצת העיר ברוב עצום.

המשמעות - בתי עסק שייפתחו בשבת יספגו קנס, אבל חוק העזר העירוני מאפשר את פתיחתם ושמירה על הצביון החילוני של העיר תל-אביב.

בממועת העיר תל-אביב-יפו קראו לשר הפנים גדעון סער לאשר את חוק העזר כלשונו: "מידת העוצמה והסמכויות שנותרו בידיו של סער, על חשבון יכולתם של ראשי הערים וחברי המועצות לפעול ולהחליט בנושאים מגוונים כמו במקרה שלפנינו, פשוט זועקים לשמיים. בהחלטתו האנטי-דמוקרטית לפסול את חוק העזר לקח סער, הנציב העליון המודרני, ממועצת העיר את האפשרות להחליט לגבי צביון החיים בעיר ולשמר את אופיה של תל-אביב-יפו כעיר ליברלית וחופשית", נמסר.

ממטה המאבק של העסקים הקטנים והמכולות נמסר בתגובה: "רון חולדאי הפך את 'הישראבלוף' לאידאולוגיה. זוהי החלטה הזויה, המתבססת על נתונים מגוחכים וכוללת הגרלה מופרכת שלא קיימת בשום מקום אחר בארץ. זהו ניסיון נוסף להונות ולמסמס את החלטות בית המשפט העליון ושר הפנים. חוק העזר יאפשר לטייקוני העיר להמשיך לעשוק את עובדיהם ולהמשיך לפגוע בעסקים הקטנים ולמנוע מהם את יום המנוחה".

מנגד, סיעת מרצ תל-אביב-יפו בירכה על החלטת מועצת העיר ומסרה: "זהו חוק מאוזן המתבסס על צביון העיר וצורכי התושבים. מצד אחד הוא מצמצם את הפעילות המסחרית בתל-אביב בשבת ובכך מונע את הפיכתה ליום חול ככל הימים, ומצד שני הוא נותן מענה הולם לצרכים הבסיסיים של תושבי העיר. אנו מקווים ששר הפנים ישכיל הפעם לקבל את חוק העזר של מועצת העירייה שנבחרה באופן דמוקרטי, ולא יפעל משיקולים פוליטיים או אחרים בבואו לאשר את חוק".