זכיינית ערוץ 2 קשת וערוץ 10 העבירו את התנגדותם לפיצוי אותו החליטה מועצת הרשות השנייה לתת לזכייניות בעקבות מבצע "צוק איתן".
לאור ההתנגדות של שתיים מתוך שלוש הזכייניות, פועלים כעת בדרג המקצועי של הרשות השנייה למצוא דרכים להקפיא את ההטבה, לפיה יתאפשר להן לנייד דקות פרסום ולמעשה להגדיל את נפח הפרסום בשעות צפיית השיא בטלוויזיה.
החשש בקשת ובערוץ 10 הוא שהעלאת כמות דקות הפרסום בטלוויזיה עלולה לגרום לעודף היצע שיביא לירידת מחירים משמעותית. גם כעת, למרות סיום מבצע "צוק איתן", עדיין לא התמלא כל זמן הפרסום המוצע - העומד על 40 דקות בשעות השיא.
עודף היצע לא יאפשר לזכייניות להעלות מחירים, מה שימנע יכולת למקסם את הכנסותיהן מול המפרסמים. כמו כן עולה החשש כי העלאת נפח הפרסום תביא לבריחת צופים אל הצפייה הנדחית.
ערוצי הטלוויזיה המסחרית מדווחים על הפסדים של למעלה מ-120 מיליון שקל מאז החלה המתיחות הביטחונית, תחילה עם מבצע "שובו אחים" ובהמשך עם ההתלקחות מול החמאס.
ברשות השנייה ביקשו מהזכייניות להעביר מסמכים שישפכו אור על מידת הנזק שנגרם להן, על מנת לגבש חבילת סיוע. בניגוד להחלטת הדרג המקצועי ברשות השנייה, וללא נוכחות יו"ר ועדת הטלוויזיה שהביע התנגדות למהלך זה, החליטה המועצה על השינוי בפרסום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.