מג'יק עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון והמניה זינקה

הכנסות החברה צמחו ב-16.9% והסתכמו ב-40.6 מ' ד', לעומת צפי אנליסטים להכנסות של 39.3 מ' ד'

עמית בירק / צילום: מג'יק
עמית בירק / צילום: מג'יק

מניית מג'יק קפצה היום במהלך המסחר בת"א בכ-7% על רקע דוחות כספיים טובים. החברה, שמפתחת ומשווקת כלי פיתוח ואינטגרציית תוכנה, עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, ובשורה התחתונה רשמה רווח נקי בהתאם לצפי האנליסטים. מג'יק, בניהולו של גיא ברנשטיין, היא חלק מקבוצת פורמולה שבשליטת החברה הפולנית אסקו, ושווי השוק שלה בנאסד"ק ובת"א הוא 295 מיליון דולר.

בעוד שצפי האנליסטים היה להכנסות של 39.3 מיליון דולר, הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-40.6 מיליון דולר, צמיחה של 16.9% ביחס לרבעון המקביל ורמה דומה להכנסות הרבעון הקודם. מתחילת השנה מגיעות הכנסות מג'יק ל-81.6 מיליון דולר, עלייה של 19.7% בהשוואה למחצית הראשונה של שנת 2013.

הרווחיות הגולמית Non-GAAP נשחקה מעט ביחס לרבעון המקביל, והגיעה ל-41.2%, לעומת 42.9%. הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) היה 3.9 מיליון דולר, ובנטרול הוצאות חשבונאיות שונות הרווח Non-GAAP הסתכם ב-4.7 מיליון דולר, שהם 11 סנט למניה, בדומה לתחזית האנליסטים. בכך גדל הרווח הנקי של מג'יק ב-24.3% בהשוואה לרבעון המקביל, אך ירד ב-5% בהשוואה לרבעון הקודם. הרווח הנקי במחצית הגיע ל-9.7 מיליון דולר.

מג'יק ייצרה כ-12 מיליון דולר מפעילות במחצית, ובסיום התקופה היו בקופתה 92.8 מיליון דולר (ברבעון הקודם החברה גייסה בנאסד"ק כ-55 מיליון דולר בהנפקה משנית). החברה מייעדת את הכסף לביצוע רכישות, ולדברי עמית בירק, שאחראי על תחום המיזוגים והרכישות במג'יק, "אנחנו מתכוונים להשקיע בשני כיוונים: המשך פיתוח המוצרים שלנו, וחיפוש חברה לרכישה. אנחנו מחפשים סינרגיה לעסק שלנו, וחברה שתהיה רווחית".

בירק מוסיף, כי עם המזומנים בקופה, "אין לנו מגבלה לבצע גם רכישות גדולות, ואני מניח שאם תהיה רכישה נבצע אותה במזומן".

מג'יק ממשיכה לצפות להכנסות שנתיות של 161-165 מיליון דולר, צמיחה של 11%-14% לעומת 2013. בחברה מרוצים ממכירות מוצר המובייל החדש יחסית, אך הוא עדיין לא בעל השפעה משמעותית על התוצאות.

"המעבר לעולם המובייל לא קורה ביום אחד, ובל נשכח שאנחנו מדברים על עולם האנטרפרייז (לקוחות שהם חברות), כך שתהליך קבלת ההחלטות לא קצר. אבל חד-משמעית, הצפי שלנו הוא לגידול לא קטן בתחום, כל העולם הולך לכיוון הזה", מציין בירק.

מג'יק
 מג'יק