שחקן הקולנוע רובין וויליאמס נמצא מת בביתו; הערכה: התאבד

כוכב הקולנוע זוכה האוסקר והקומיקאי המחונן, שנפטר בגיל 63 לאחר שככל הנראה שם קץ לחייו, הוא ההוכחה לכך שתיאוריית הליצן העצוב אינה קלישאה

רובין ויליאמס/ צילום: רויטרס
רובין ויליאמס/ צילום: רויטרס

נדמה שהוליווד טרם התאוששה ממותו של פיליפ סימור הופמן, אחד השחקנים הגדולים בתולדותיה, שמת השנה ממנת יתר של הרואין - כשהלילה התרחשה טרגדיה נוספת: כוכב הקולנוע והקומיקאי המחונן רובין וויליאמס נמצא מת בדירתו, בגיל 63, לאחר שככל הנראה שם קץ לחייו.

וויליאמס, אולי ההוכחה שתיאוריית הליצן העצוב איננה קלישאה, סבל במהלך חייו מהתמכרויות לקוקאין ולאלכוהול, ומדיכאונות רבים, אשר לפרקים שיתקו את הקריירה שלו.

וויליאמס, אחד האנשים המצחיקים והרגישים שנראו אי-פעם על המסך, שהצטיין באותה מידה בתפקידים דרמטיים, הודה בעבר כי הוא סובל מהפרעה דו-קוטבית וכי הוא מודע להיותו מצחיקן כפייתי. לאלכוהול חזר ב-2003, אחרי כמעט 20 שנה שבהן היה נקי. בשנה שעברה, שוב הידרדר מצבו, וייתכן וניתן לייחס זאת לכישלון סדרה בכיכובו.

לפני כשנה אישרה רשת CBS את הפיילוט של וויליאמס ושל המפיק היוצר דיוויד או. קלי, "המשוגעים", והזמינה עונה שלמה. אלא שהרייטינג לא היה גבוה מספיק, ולאחר עונה אחת היא בוטלה. וויליאמס נכנס לדיכאון עמוק, ולפני כחודש אישפז את עצמו שוב במוסד גמילה.

מבין ההספדים של קולגות ודמויות מפורסמות ברשתות החברתיות, את ההספד היפה והמדויק ביותר העניק לוויליאמס נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "רובין וויליאמס היה טייס, רופא, שד (ג'יני), מטפלת קשישה, פיטר פן נצחי, והוא היה כל מה שביניהם. הוא גרם לנו לצחוק ולבכות, הוא העניק מכישרונו הייחודי, הגדול, ומנדיבותו, לקהל הצופים, ובאותה מידה גם לנזקקים".

כיכב ביותר מ-60 סרטים

הקהל באמריקה נחשף לוויליאמס בסוף שנות ה-70, כשהסדרה "ימים מאושרים" סבלה מעייפות החומר ונזקקה לדמות רעננה ולא שגרתית. אז הועלה שמו של וויליאמס - באותם ימים סטנד-אפיסט מבריק שהחל לצבור קהל מעריצים רב.

וויליאמס גילם חייזר בשם "מונק", וכוכבו דרך במהרה: מעבר לסדרה-הבת (ספין אוף) "מונק ומינדי", שהתבססה על דמותו ב"ימים מאושרים", החל וויליאמס להופיע בתפקידים ראשיים בסרטים, ובשנות ה-80 כבר כיכב ביותר מ-10 סרטים, ביניהם "בוקר טוב וויטנאם" ו"ללכת שבי אחריו" - עבור שניהם היה מועמד לאוסקר.

על "בוקר טוב וייטנאם" זכה וויליאמס בפרס גלובוס הזהב, שאותו קיבל 4 פעמים נוספות - עבור תפקידיו בסרטים "פישר קינג", "גברת דאוטפייר", "פאטץ' אדאמס", ו"סיפורו של וויל האנטינג", עבורו זכה גם באוסקר.

במהלך הקריירה המפוארת שלו, שנגדעה באיבה, כיכב וויליאמס ביותר מ-60 סרטים. סרטו האחרון, "האיש הכי כועס בברוקלין", שיצא השנה לקולנוע, הוא עיבוד אמריקאי לסרט הישראלי "מר באום" של אסי דיין, שנפטר השנה בנסיבות דומות. לאחרונה הופיע וויליאמס בתפקיד אורח בסדרה הקומית-המרירה "לואי".

ויליאמס הותיר אחריו 3 ילדים ואישה, סוזן שניידר, שספדה לו בכלי התקשורת האמריקאיים, כשאמרה כי "העולם איבד היום את אחד מהאמנים היפים והאהובים ביותר ומהאנשים היפים שקיימים, ואילו אני איבדתי את בעלי ואת החבר הכי טוב שלי".