פיני גרשון: החתיכה המיותרת בפאזל של מכבי ת"א

מי שמביא את גרשון עם כל פוטנציאל הנפץ שלו רק כדי שיחזיק לגודס את היד - לא יכול להגיד באותה נשימה ש"כולנו כאן סומכים במאה אחוז על גיא" ■ דעה

בואו נתרחק מהסיטואציה המקומית כדי לראות עד כמה היא הזויה: מנצ'סטר יונייטד מחליטה למנות את פול סקולס למאמן ושמה תחתיו את אלכס פרגוסון כעוזר; ריאל מדריד ממנה את זינאדין זידאן ומציעה את תפקיד העוזר למוריניו שכבר מכיר את המערכת; הלייקרס מביאים את ביירון סקוט וכדי להיות בטוחים מבקשים מפיל ג'קסון שיהיה עוזרו הבכיר.

קשה להבין מה הסיבה שמכבי מרפדת את הצוות המקצועי שלה מכל הכיוונים עדי כדי כך שהיא מוכנה להחזיר את פיני גרשון, דווקא גרשון, האיש שזרקה בבושת פנים רק לפני ארבע שנים. עד כדי כך היה גדול המיאוס אז, שמכבי הסכימה לשלם למאמן את הפיצויים הגדולים בתולדותיה - רק שיילך. שלא יהיה חלק ממנה.

אין שום דרך לייפות את הסיטואציה מלבד העובדה שבמכבי מתחילים להפנים רק עכשיו את עומק הבור המקצועי הענק שנוצר עם העזיבה של דייויד בלאט. אבל זה מילא. הבעיה במינוי של גרשון, גם אם במכבי יכחישו הלוך ושוב מכאן ועד הירח, הוא לא רק עניין של ההפנמה בגודל הבור. הוא הודאה שגודס לא בשל לשאת לבדו בעול. שאחרי ארבע שנים בתפקיד העוזר עדיין אי אפשר לשחרר לו את זה. מי שמביא את גרשון כדי להחזיק לגודס את היד לא יכול להגיד באותה נשימה ש"כולנו כאן סומכים במאה אחוז על גיא".

היציאה של המהלך לתקשורת טיפה מוקדם מדי ממה שמכבי התכוונה, הראתה שאפילו במועדון עוד לא לגמרי סגורים על הג'וב שנתפר לגרשון. בהודעה שהמועדון הוציא אתמול (ב') דיברו על מו"מ לתפקיד "עוזר מאמן", גם שמעון מזרחי דיבר על גרשון כ"עוזר", דייויד פדרמן כבר כינה אותו בתוכנית הרדיו של ONE "יועץ מיוחד לענייני כדורסל". אז מה הוא בעצם? וכל זה כשלמועדון יש ג'נרל-מנג'ר/מנכ"ל (דני פדרמן) ועוד איש שמחזיק בתואר מנהל טכני אבל גם משמש כאיש מקצוע (ניקולה וויצ'יץ'). יזוז מפה לשם, ידרוך לגודס על הרגליים. יזוז לכאן, ידרוך על פדרמן ג'וניור.

הרעיון להחזיק צוות מקצועי רחב ואיכותי הוכיח את עצמו במכבי בשנים האחרונות. גם כשמכבי הרכיבה קבוצה חלשה על הנייר מול היריבות, הצוות המקצועי שנבנה שם, עם חלוקת התפקידים הברורה והלכידות, צמצם עבורה פערים. נדירים המקרים שהגיעה פחות מוכנה מהיריבה שלה למשחקים. אבל כל זה נשען על היררכיה ברורה. בלאט היה הסמכות המקצועית שלא ניתנת לערעור. מה כבר יכולה להועיל הכניסה של גרשון? עוד זוג עיניים? זה הרי לא חסר. הפה החד שלו? זה בטח שלא חסר.

גרשון עם פוטנציאל הנפץ שלו, ועם הזיכרון המקצועי האחרון ממנו שהראה שהקסם פג, יכול להיות החתיכה המיותרת בפאזל הזה. חוסר איזון קליל על הספסל, בעונה כזאת מורכבת של אחרי זכייה באליפות אירופה, ו... בום.