לפיד ובנט מקדמים בניית 400 מעונות יום מסובסדים

האוצר ומשרד הכלכלה גיבשו נוהל חדש לבינוי מזורז של מעונות ■ המטרה: הכנסתם של כ-30,000 פעוטות נוספים עד גיל 3 למערכת המסובסדת ■ לפיד: "אנחנו מוציאים היום לדרך שינוי חברתי שישפיע על זוגות צעירים רבים ממעמד הביניים הישראלי"

נפתלי בנט ויאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
נפתלי בנט ויאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

משרד האוצר ומשרד הכלכלה הודיעו היום (ג') כי הם מוציאים לפועל בניית 400 מעונות יום נוספים לפעוטות עד גיל 3 במטרה להגדיל את היצע מעונות היום המפוקחים והמסובסדים. האוצר ומשרד הכלכה גיבשו נוהל בינוי מעונות יום חדש, נגיש ומהיר.

בין היתר הנוהל החדש מעניק מימון ממשלתי של עד 100% לבינוי שיינתן לרשויות מקומיות, תמרוץ הרשויות המקומיות לבינוי מהיר בתוך פחות משנה. כמו כן נקבע כי תינתן הכרה בעלויות בנייה גבוהות מבעבר, הסרת חסמים ביורוקרטיים, מסלול תקצוב מקוצר, שקיפות מלאה לציבור ולרשויות המקומיות לגבי סטטוס הבקשות וקצב הבינוי וכיו"ב.

שר האוצר, יאיר לפיד: "אנחנו מוציאים היום לדרך שינוי חברתי שישפיע על זוגות צעירים רבים ממעמד הביניים הישראלי. הובלנו את כל השינויים הנדרשים כדי לאפשר בינוי מואץ של מעונות יום ברחבי הארץ. מעונות היום יאפשרו לעשרות אלפי הורים צעירים לצאת לעבוד ולהיות שקטים שילדיהם נמצאים במסגרת טובה ובמחירים נמוכים. נמשיך לעבוד כדי להוריד את יוקר המחיה בישראל".

שר הכלכלה, נפתלי בנט: "אנו ממשיכים לסייע לאנשי החציון בחברה הישראלית. בישראל 50% מהאוכלוסייה מרוויחה פחות מ-6,000 שקלים בחודש, ומתקשה לסגור את החודש. בישראל גם מחסור חמור במעונות יום מפוקחים ומסובסדים, שנותנים מסגרת איכותית, בטוחה ומסובסדת להורים שבוחרים לצאת לעבוד. מאז רפורמת טרכטנברג שהרחיבה את חוק חינוך חובה, גם לגילאי 3, לא נבנו מעונות יום חדשים. הרפורמה שאנו מביאים היום, תייצר בנייה מסיבית של מעונות יום מפוקחים ותקל באופן משמעותי על הורים לילדים, שבוחרים לעבוד".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, מכבים רעות, חיים ביבס: "השלטון המקומי מברך על פתרון החסמים הביורוקרטיים והכלכליים שעמדו בדרכנו, ומתגייס לטובת בינוי מהיר של מעונות יום. באמצעות שיתוף הפעולה בין משרדי הממשלה והרשויות המקומיות, נוכל להניע תהליכים חברתיים וכלכליים כגון זה ולאפשר לזוגות צעירים להשתלב בעולם התעסוקה, תוך הפחתה משמעותית בנטל הכלכלי".