גורם באוצר למוסדיים: להתעלם מאנטרופי בנוגע לשכר לפידות

אתמול קראה חברת הייעוץ למוסדיים לתמוך בתנאי השכר של מנכ"ל הפניקס, אייל לפידות, בהסתמך על יועץ ששכרה ■ גורם באוצר: "המוסדיים לא צריכים להסתמך על רו"ח חיצוני המזגזג לגבי חבילת השכר הראויה למנכ"ל של כספי ציבור"

אייל לפידות / צלם: תמר מצפי
אייל לפידות / צלם: תמר מצפי

סאגת אישור השכר של אייל לפידות, מנכ"ל קבוצת הביטוח הפניקס, לא צפויה לרדת בקרוב מסדר היום הציבורי. יום לאחר שחברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי פרסמה כי תמליץ למוסדיים לאשר ללפידות חבילת שכר בעלות שנתית של כ-5.2 מיליון שקל לשנה בשנים 2015-2017 וכ-6.7 מיליון שקל ב-2014, מתברר שבאוצר לא מרוצים מהשורה התחתונה בהמלצה. שם מבהירים שלדעתם על המוסדיים לפעול בניגוד לדעת אנטרופי, ולהתנגד להצעת השכר של לפידות.

גורם באוצר הבהיר היום שבאוצר מצפים שהדירקטורים הבלתי תלויים שחברים בוועדות ההשקעה של הגופים המוסדיים לא יאשרו ללפידות שכר בעלות של מעל ל-3.5 מיליון שקל לשנה.

"ההמלצה של אנטרופי לגבי חבילת השכר ללפידות מתבססת על החלטתו של רו"ח חיצוני ששכרה חברת הייעוץ, שבפעם הקודמת המליץ לאשר ללפידות שכר בעלות כוללת של כ-12 מיליון שקל לשנה", אומר הגורם באוצר. "עכשיו אותו רו"ח ממליץ לאשר ללפידות שכר בעלות שנתית של כ-5 מיליון שקל לשנה. לאור זאת, על המוסדיים, בדגש על הדירקטורים הבלתי תלויים שחברים בוועדות ההשקעה, להחליט עצמאית בעניין זה ולא להסתמך על החלטת רו"ח חיצוני המזגזג לגבי חבילת השכר הראויה למנכ"ל של כספי ציבור".

לפיד נגד לפידות

כפי שהולך ומתברר, באוצר בחרו במקרה של לפידות להיות מקרה הדגל שיסייע להם להעביר מסר לגופים הפיננסיים, לפיו על המנהלים בתחום ליישר קו עם החקיקה שמוביל שר האוצר, יאיר לפיד, שקובעת רף נורמטיבי (אך לא מחייב) של עלות שכר בגובה עד 3.5 מיליון שקל בשנה, כאשר כל תגמול מעל לרף זה לא יוכר לשיקולי מיסוי מבחינת החברה המשלמת.

בעבר כבר מתח השר לפיד ביקורת פומבית על לפידות, ודירקטורים מהפניקס זכו לזימון חריג למשרד המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, על מנת שיסבירו לה מדוע אישרו ללפידות חבילת שכר גבוהה (שמאז כבר בוטלה). כפי הנראה, בהפניקס סברו עד כה כי שכר בעלות של כ-5.2 מיליון שקל ללפידות, יספק את האוצר ויביא לסיום העימות בסוגיה זו.

אנטרופי שכרה את שירותיו של רו"ח יעקב גולדמן על מנת שיסייע לה להכריע בעניין שכרו של לפידות משום פוטנציאל ניגודי העניינים שנובע מכך שהפניקס היא לקוחה של חברת הייעוץ. מוקדם יותר השנה המליץ רו"ח גולדמן לאשר הצעת שכר קודמת שסוכמה בין הפניקס ללפידות שהייתה גבוהה בהרבה מההצעה הנוכחית. עם זאת, בפעם הקודמת אנטרופי יצאה נגד המלצת היועץ החיצוני.

שכר לפידות
 שכר לפידות