דרוקר: עדיפה מלחמת התשה מאשר הסכם עם חמאס

"ייתכן שאחרי חודש של התשה החמאס יאבד כמעט את כל האפשרות שלו לשגר רקטות לישראל, והפסקת אש חד-צדדית של ישראל תיראה לו אופציה מלבבת"

רביב דרוקר / צילום:  תמר מצפי
רביב דרוקר / צילום: תמר מצפי

"עדיפה התשה על הסכם עם חמאס" - כך טוען היום (ה') פרשן ערוץ 10, רביב דרוקר, בפוסט שפרסם בבלוג שלו. דרוקר מתנגד למתווה ההסכם עם חמאס בתיווך מצרי, שחלקים ממנו דווחו בתקשורת, וטוען כי השקט שיביא עימו ההסכם הוא זמני בלבד ולא יועיל לישראל בטווח הארוך.

"המסלול הנוכחי של הסכם עם החמאס בתיווך מצרי הוא אפשרות לא טובה", כותב דרוקר. "לנו לא יכול לצאת מזה כלום. מקסימום התחייבות חמאסית לשקט. ביג דיל. כבר קיבלנו כזאת ב'עמוד ענן', היא שווה מה שהיא שווה רק לזמן מוגבל, עד שמתחילים החיכוכים, ואז היא לא שווה כלום".

דרוקר כותב כי אמנם במלחמת התשה יש מגרעות רבות - ובכללן פגיעה בתיירות, חשש של תושבי עוטף עזה לחזור לבתיהם ומבחינת ראש הממשלה פגיעה בפופולריות לאורך זמן - אך "מצד שני, במובן הכי ענייני, זו האופציה היותר טובה שיש לנו כרגע".

דרוקר טוען כי חמאס ייצא מנצח מההסכם שייחתם, ויקבל על-פי הדיווחים כסף לשלם משכורות לאנשיו, פתיחת מעברי הגבול, הגדלת טווח הדיג, אפשרות לייצא סחורות מעזה ופתיחת מעבר רפיח. כל אלה ייחשבו להצלחה חמאסית.

"בקיצור, מהסדרה לא יוצא לנו כלום", טוען דרוקר, "לא פירוז ולא משטר פיקוח, שממילא אנחנו יכולים לאכוף, בלי לשאול את חמאס. אנחנו שוב מלמדים את כל השכונה שרק בכוח אפשר להשיג מאיתנו משהו, אפילו אם מדובר בדברים שבעצם לא הייתה צריכה להיות לנו בעיה לתת בלי שום לחץ. מהבחינה הזאת, ישראל צריכה להודיע שהיא נוטשת את השיחות בקהיר ולא תחדש אותן".

דרוקר טוען גם כי מבצע צבאי רחב-היקף הוא אופציה לא פחות גרועה, ומסכם כי "ייתכן מאוד שאחרי חודש של התשה, החמאס יאבד כמעט את כל האפשרות שלו לשגר רקטות לעבר ישראל, והפסקת אש חד-צדדית של ישראל, נוסח 'עופרת יצוקה', תיראה לו כמו אופציה מלבבת".