מנכ"ל מליסרון: "בהפסקת האש האנשים חזרו לקניונים ובגדול"

חברת הנדל"ן המניב של ליאורה עופר סיימה את הרבעון השני עם ירידה משמעותית ברווח

צניחה של 64% בהיקף שיערוכי הנכסים של מליסרון הוביל אותה לסכם הבוקר את הרבעון השני של השנה עם ירידה ניכרת של 60% ברווחיה, שהסתכמו ב-124 מיליון שקל. יחד עם זאת, בסיכום רבעוני צמחה ענקית הנדל"ן המניב של ליאורה עופר בפעילותה השוטפת ובפרמטרים התפעוליים.

מנכ"ל מליסרון, אבי לוי, התייחס היום (ה') להשפעת מבצע "צוק איתן" על ביצועי החברה ברבעון השלישי. לדבריו, "המלחמה נתנה אותותיה בעיקר בדרום, שם ראינו ירידה בפדיונות גם בקניונים שלנו. עוד במהלך המבצע הודענו לכל השוכרים שלנו בדרום על הנחה של 25% לתקופה של שבועיים מיוזמתנו, שעלותה הכספית היא 1.5 מיליון שקל. אנחנו מרגישים שזה חלק מתרומתנו ללקוחות, ואנחנו מודעים למצבם". לדברי לוי, "בימים האלה של הפסקת האש האנשים חזרו לקניונים ובגדול, יותר מהקצבים שהיינו רגילים אליהם קודם לכן".

לוי גם התייחס לסימני ההאטה במשק ואמר כי "התחושה של מיתון במשק מלווה אותנו עוד מ-2009 אבל היא לא באה לידי ביטוי במספרים. בסך הכול יש עליה בפדיונות. הצמיחה היא לא בקצב שהיינו רגילים אליו בעבר, אבל היא עדיין חיובית". לדבריו, החברה "ממשיכה לחסוך בעלויות המימון. הנפקנו אג"ח של קרוב ל-900 מיליון שקל ביוני, ובכספים האלה אנחנו פורעים הלוואות בריביות יותר גבוהות, מה שיביא בעתיד חיסכון נוסף".

בהכנסות הרבעון השני של מליסרון נרשמה עלייה של 2.5% ל-313 מיליון שקל, זאת למרות שעד אפריל 2013 כללו ההכנסות הללו גם את פעילות קניון רננים וקניון סביונים שנמכרו. ה-NOI (הכנסות תפעוליות) הרבעוני של מליסרון עלה בכ-6% ל-255 מיליון שקל, וה-NOI מנכסים זהים גדל ב-4%, וזאת בזכות שיפור בביצועים התפעוליים של נכסים קיימים, פתיחת גרנד קניון בבאר שבע במאי 2013 והמשך איכלוס הרחבות של כמה נכסים.

בסיכום מחצית השנה, הכנסותיה של מליסרון נחלשו ב-2.5% ל-626 מיליון שקל, והרווח הגולמי שלה ירד ב-1.2%, ל-454 מיליון שקל, אולם שיעורו השתפר מ-71.6% ל-72.5%. גם בסיכום המחצית נפגעה שורת השערוכים והרווח: השערוכים של החברה צנח ב-90% ל-29 מיליון שקל, והרווח הנקי נחלש ב-53% ל-190 מיליון שקל.

מליסרון מחזיקה בנכסים בשטח כולל של 669 אלף מ"ר (חלק החברה), ובין המרכזיים שבהם ניתן למנות את קניון רמת אביב, הקריון וגרנד קניון באר שבע. החברה נסחרת לפי שווי של 3.8 מיליארד שקל.

תוצאות מליסרון
 תוצאות מליסרון