נמל התעופה הגדול ביותר בעולם יקרא על שמו של ארדואן

נמל התעופה החדש של איסטנבול ייקרא על שמו של רג'פ טאיפ ארדואן, נשיא טורקיה שנבחר לאחרונה לקדנציה נוספת ■ נמל התעופה החדש, שייפתח ב-2017, אמור להיות הגדול ביותר בעולם

רסיפ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת טורקיה / צלם רויטרס
רסיפ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת טורקיה / צלם רויטרס

הממשל הטורקי הודיע כי נמל התעופה החדש של איסטנבול, שאמור להיות נמל התעופה הגדול בעולם - ייקרא על שמו של נשיא טורקיה הטרי, רג'פ טאיפ ארדואן.

"במשך 12 שנים רג'פ טייפ ארדואן שיחק תפקיד חשוב מאוד בהתפתחותה של המדינה", אמר שר התחבורה הטורקי לוטפי אלוון, לעיתון "זמאן" הטורקי. בין השאר, ארדואן הפך את איסטנבול לאחד מהצמתים התעופתיים החשובים בעולם, מה שהוביל לעומס יוצא דופן על נמלי התעופה הנוכחיים של העיר שגרמו לממשלה בראשות אותו ארדואן לרקום את התכנית להקמת נמל התעופה החדש.

נמל התעופה ארדואן, שם שיישמע עוד הרבה, יהיה בעל קיבולת להעביר לא פחות מ-150 מיליון נוסעים בשנה, מה שיהפוך אותו לנמל התעופה הגדול ביותר בעולם. להשוואה, בנמל התעופה העמוס ביותר בעולם היום, באטלנטה שבארה"ב, עוברים 94 מיליון נוסעים בשנה. נתב"ג מסתפק ב-10% מהקיבולת הזאת - 15 מיליון נוסעים בשנה.

יש שרואים בשם החדש משל לשינוי שעבר על טורקיה בעשור האחרון: נמל התעופה העיקרי של העיר כיום נקרא על שמו של כמאל אטאטורק החילוני והפרו-מערבי, מייסד הרפובליקה, ונמל התעופה המשני של העיר - על שם בתו המאומצת, סביהה גוקצ'ן. כעת, שער הכניסה והיציאה העיקרי של המדינה יקרא על שמו של הנשיא האיסלאמיסט.

נמל התעופה החדש מוקם בחלקה האירופי של איסטנבול, מצפון מערב לנמל הקיים היום. ביקורת נשמעת בטורקיה על ההרס הסביבתי הרב שהבנייה תגרום: כריתה של 650 אלף עצים. חלקו הראשון ייפתח לתנועה בשנת 2017.