חמאס: לא נסכים לדחות את הדיון על הקמת הנמלים

יום לפני חידוש השיחות בקהיר, חמאס מקשיח עמדות: בכיר חמאס אמר היום כי ארגונו יסרב למתווה מצרי שיכלול דחיית הדיון על הקמת נמל ימי ושדה תעופה ברצועה

חמאס / צילום: רויטרס
חמאס / צילום: רויטרס

מחר בבוקר צפויים להתחדש הדיונים בקהיר בניסיון להגיע להסכם על הפסקת אש כוללת, אך נראה כי הפערים בין הצדדים מוסיפים להיות גדולים: בכיר חמאס איסמעיל רדואן אמר היום (שבת), כי ארגונו מסרב בתוקף לדחיית הדיון בנושא הקמת נמל ושדה תעופה בעזה.

לדברי רדואן, אנשי חמאס ממשיכים בהתייעצויותיהם עם יתר הפלגים הפלסטיניים וכן עם נציגי הרשות הפלסטינית, בניסיון לגבש מסמך מוסכם שיהווה תשובה למסמך המצרי. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי המתווך המצרי הודיע למשלחת הפלסטינית כי מסמך ההבנות שהוגש לצדדים הוא האחרון שעתידה מצרים להגיש.

במקביל מדווחת סוכנות ידיעות פלסטינית מעזה כי בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת צפוי להיפגש היום בדוחא, בירת קטאר, עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל. השניים צפויים לדון במתווה המצרי להפסקת האש. בהמשך צפוי עריקאת להיפגש גם עם שר החוץ של קטאר.

בדוחא נמצא גם חבר משלחת חמאס למו"מ בקהיר, עיזת אל רישק, שהגיע לשם התייעצויות. במהלך היום אמר כי ההצעות שהועלו בפני המשלחת הפלסטינית עד סוף סבב המו"מ הקודם "לא היו ולא יהיו מקובלות". בריאיון לסוכנות הידיעות סאפא בעזה אמר אל רישק: "עמדת המשלחת ברורה, לא נסכים על מה שהוצע לנו לפני שעזבנו את קהיר".

ראש משלחת חמאס בקהיר, מוסא אבו מרזוק, פרסם הבוקר ציוץ תקיף בטוויטר: "מי שניצח בקרב על גבולות העיר עזה ומנע מחיילי הכיבוש להיכנס לעיר, לא ייענה לתנאי הכיבוש בשולחן המו"מ".