מסתמן: שידורי מכבי ביורוליג יחזרו לערוץ הספורט

הקשיים בערוץ 10 צפויים להחזיר את השידורים עתירי הרייטינג, אחרי 4 שנים, לערוץ הספורט ■ הבעיה: ערוץ הספורט אינו חלק מהחבילה הצרה

מכבי ת"א חוגגת זכייה ביורוליג 2014 / צלם: רויטרס
מכבי ת"א חוגגת זכייה ביורוליג 2014 / צלם: רויטרס

אחרי 4 שנים רצופות של שידורים בערוץ 10, צפויים משחקי מכבי תל-אביב ביורוליג לחזור העונה לערוץ הספורט. ל"גלובס" נודע כי השיחות בין הצדדים כבר החלו, וערוץ הספורט הוא האופציה המובילה לקחת על עצמו את פרויקט השידורים לעונה שתחל בחודש אוקטובר.

במכבי תל-אביב היו מרוצים מאוד מהפקת השידורים בערוץ 10, אלא של"גלובס" נודע כי לאור מצבו הכלכלי של הערוץ ותוכנית ההבראה שאליה נכנס, אפילו לא נעשתה עד כה פנייה מצד ראשי המועדון במטרה לחדש את החוזה בין הצדדים.

בכך למעשה נסגרת האופציה האחרונה הרצינית של מכבי לשידור בברודקאסט: ערוץ 2, שנמצא על פרשת דרכים, גם ככה אינו רלוונטי בשוק שידורי הספורט; ערוץ 1, שנכנס להליכי פירוק וכבר מחויב לשני ערבי ספורט בשבוע בסכום גבוה - עם ליגת העל בכדורגל (כ-15 מיליון שקל העונה) וליגת העל בכדורסל (כ-6.5 מיליון) - נמצא מחוץ למשחק; האופציה של ערוץ 9 שעלתה בכל חידוש הסכם על השולחן מעולם לא מומשה, ונראה כי כך יהיה גם הפעם.

האופציה של ערוץ הספורט היא למעשה היחידה שנשארת במצב הקיים, גם בשל אילוצי רגולציה שמחייבים את שידור המשחקים בערוץ פתוח.

יש לציין גם כי בין שני הגופים קיים קשר עסקי: משפחת רקנאטי (אודי ושי רקנאטי) מחזיקים באחוזי שליטה גם במכבי תל-אביב וגם בערוץ הספורט.

עוד נציין כי לאורך השנים האחרונות תמיד החזיק ערוץ הספורט בנכס של שידורי מכבי תל-אביב ביורוליג, בעיקר בגלל הצורך לחזק את תכני ה-HD שלו.

מבחינת חשיפה לציבור, צפויות להיות שתי בעיות למהלך הזה: צופי עידן +, שמספרם הולך ועולה בשנתיים האחרונות, לא יוכלו לצפות במשחקי מכבי תל-אביב, מאחר שתכני הערוץ כוללים נכון להיום 6 ערוצים בלבד, וערוץ הספורט אינו ביניהם; בנוסף, המעבר של צופים לחבילות צפייה צרות בחברות הכלים והלוויין ימנע מחלקם לצפות במשחקי הקבוצה, מאחר שערוץ הספורט אינו נכלל בכל החבילות הצרות שהוציאו החברות לשוק.

זו לא הפעם הראשונה שמכבי תל-אביב תשודר בבלעדיות בערוץ הספורט. בעונת 2009/10, בשל היעדר אופציות אחרות, שודרה מכבי בערוץ הספורט. אחרי שנה אחת של הפסקה חזרה מכבי לערוץ 10, וב-4 העונות האחרונות היא שודרה שם. שידורי הקבוצה רשמו רייטינג גבוה יחסית עבור ערוץ 10, בעיקר בעונות השיא של הצהובים.

לפני 3 חודשים רשם ערוץ 10 רייטינג של 32% בגמר היורוליג ששודר ממילאנו, בו ניצחה מכבי תל-אביב את ריאל מדריד וזכתה באליפות אירופה.