ר"מ בריטניה על דאע"ש: להתעורר, להקים ברית עם איראן

דייוויד קמרון: "אם דאע"ש יצליח, נקבל מדינת טרור על אגן הים התיכון שמאיימת על חברה בנאט"ו. זהו סיכון ברור על אירופה"

דיוויד קמרון / צלם: רויטרס
דיוויד קמרון / צלם: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון קורא לאירופה להתעורר ורמז כי יש להקים ברית עם איראן נגד ארגון הטרור הקיצוני דאע"ש. הוא כינה את דאע"ש "איום משותף" שעלול להתרחב "לחופי הים התיכון".

קמרון קרא לנשיא איראן חסן רוחאני "לנהל דיאלוג עם הקהילה הבינלאומית", ורמז בכך כי יש להניח את המחלוקת בין איראן למערב בצד ולהתרכז באותו "איום משותף", קרי דאע"ש.

לפי ה"אינדיפנדנט" הבריטי, קמרון רמז גם שבריטניה תוכל להוריד את הלהבות בכל הקשור לקריאתה להחלפת משטר אסד הפרו-איראני בסוריה, כדי להתרכז במלחמה נגד דאע"ש.

עמדתו של קמרון מחזקת את הדעה לפיה ארה"ב ובריטניה, שהתנגדו למשטרו של בשאר אסד וחיזקו גורמים סונים קיצוניים כמו דאע"ש, החלו לקחת צעד אחורה וחוששות כעת מדאע"ש. במאמר ל"סאנדיי טלגרף" כתב קמרון כי בריטניה מצויה במאבק "בין-דורי" ש"עלול להימשך לכל אורך החיים הפוליטיים שלי".

"דאע"ש שולט כבר לא רק במוחם של אלפי מאמינים אלא גם בשטחים של אלפי קמ"ר... הם לא מסתירים את שאיפות ההתפשטות שלהם... וזה כולל את ירדן, לבנון ואפילו טורקיה. אם הם יצליחו, נקבל מדינת טרור על אגן הים התיכון שמאיימת על חברה בנאט"ו. זהו סיכון ברור על אירופה".