ועדת הטלוויזיה תאתר נציגי ציבור לדירקטוריון חדשות 10

ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, בראשות יעקב שחם, תשמש כוועדת האיתור לתפקיד נציגי הציבור בדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10

יעקב שחם / צלם: תומר כהן
יעקב שחם / צלם: תומר כהן

ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, בראשות יעקב שחם, תשמש כוועדת האיתור לתפקיד נציגי הציבור בדירקטוריון חברת חדשות 10.

ל"גלובס" נודע כי הוועדה תאתר מחליפים לארבעת נציגי הציבור שאמורים לסיים את כהונתם בסוף השנה הנוכחית. אל הוועדה תצטרף גם חברת מועצת הרשות, מרה מרו סנבטו.

את המהלך של שחם אפשר לפרש כחלק מתפיסתו כי יש לאפשר חיים לערוץ 10, למרות החשש ההולך וגובר כי ערוץ 10 עומד להיסגר בדצמבר 2014.

הדירקטוריונים של חברות החדשות בטלוויזיה המסחרית בנויים כך שאת נציגי בעלי המניות בערוץ יאזנו נציגי ציבור, אשר נבחרים על-ידי מועצת הרשות השנייה.

שחם עמד בראש הוועדה שאיתרה לפני 3 שנים את חברי דירקטוריון חדשות 2 ו-10. מוקדם יותר השנה הוארכה כהונת נציגי הציבור בחדשות 2, בראשות תמי רוה, ב-3 שנים נוספות; ואילו חברי דירקטוריון 10 קיבלו הארכת כהונה עד לסוף שנה זו, בשל הערפל סביב עתידו של הערוץ.

בתקופה האחרונה הביעו נציגי הציבור של חברת החדשות, בראשות יורם שכטר, כוונות להתפטר מתפקידם לאור היעדר השיפוי שניתן להם במקרה שערוץ 10 יקרוס. זאת, מחשש שייתבעו באופן אישי במקרה של חובות כבדים שהערוץ ישאיר אחריו.

המהלך עורר מורת-רוח ברשות השנייה ובחברת החדשות עצמה, והוא מחזק את ההערכות כי כל חברי הדירקטוריון יוחלפו על-ידי הוועדה בראשותו של שחם. הוועדה תבחר גם ממלאי מקום לחברי הדירקטוריון.

"לדירקטורים שימונו ממתינה עבודה קשה במיוחד לאור מצבו הכספי הקשה של ערוץ 10", אמר שחם ל"גלובס" בתגובה.