הטיפ היומי: אל תתקרבו למניית אביזרי היוקרה הזו

קרדיט סוויס אמנם ממליץ על טיפאני ב"תשואת יתר", אך החולשה בביקושים למוצרי החברה ומחיר היעד הפושר מביאים למסקנה שיש להיזהר

טיפאני/ צילום:בלומברג
טיפאני/ צילום:בלומברג

חברת טיפאני נסחרת בבורסת ניו-יורק (סימול: TIF) בשווי של כ-12.5 מיליארד דולר. החברה עוסקת בעיצוב וייצור של תכשיטים ואביזרי יוקרה, ומפעילה רשת חנויות בארה"ב, וכן חנויות בוטיק מחוץ לארה"ב.

על רקע ההערות והפרשנויות הזהירות יותר שנשמעות מהכיוון של מותגי היוקרה הגלובליים, בכל מה שנוגע למנוע הצמיחה - הביקוש באזור אסיה-פסיפיק, אנחנו נוקטים גישה שמרנית יותר לתקופת הזמן של שנה קדימה.

נכון להיום, אזור אסיה-פסיפיק מהווה 25% מהכנסות טיפאני ולמעלה מ-30% מהרווח התפעולי שלה (אנו מעריכים, כי שולי הרווח של אסיה-פסיפיק מגיעים לכ-30%). מכיוון שכך, כל האטה באזור זה עלולה לקזז חלקית את הגידול בתחום מוצרי הזהב והכסף ואת השיפור התפעולי שנרשם בצפון אמריקה.

אנחנו מודאגים מהנתונים המצטברים (לאו דווקא בטיפאני עצמה), שמעידים על היחלשות בביקוש באסיה-פסיפיק: בפרט, מכירות חלשות בקזינו במקאו, חולשה במכירות שעונים ותכשיטים בהונג-קונג, נתונים פושרים על יצוא שעונים שוויצריים ועוד. הנתון הברור ביותר בתחום השעונים והתכשיטים, הוא כאמור בהונג-קונג - שם מכירות הרבעון השני ירדו בממוצע ב-30% ביחס לרבעון המקביל.

ברבעון השני חברות רבות חוו חולשה בפעילות שלהן באסיה-פסיפיק, וביניהן למשל לואי ויטון, Kering, הוגו בוס, פראדה ו-L'Oreal. אנו מפחיתים את התחזיות שלנו למכירות חנויות זהות של טיפאני באזור אסיה-פסיפיק, ומצפים לצמיחה של 5% השנה, לעומת תחזית קודמת שלנו לצמיחה של 7%. אנו מורידים גם את תחזית ההכנסות השנתית מ-4.36 מיליארד דולר לכ-4.35 מיליארד דולר; ואת תחזית הרווח הנקי למניה מ-4.28 דולר ל-4.24 דולר.

בהתאם לכך, אנו מורידים גם את מחיר היעד שלנו למניית טיפאני, מ-106 דולר ל-104 דולר. מחיר היעד החדש משקף פרמיה של כ-8% על מחיר המניה בניו-יורק, והמלצתנו למניה נותרת ללא שינוי, "תשואת יתר".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם