הטניס העולמי יכניס 739 מיליון דולר מחסויות ב-2014

מחקר: שוק הספונסרשיפ של טורנירי טניס ושל גופים המנהלים את הענף יצמח השנה ב-4.3%, ובסך-הכול ב-23.1% מאז תחילת העשור

משטח דשא, טניס / צלם: רויטרס
משטח דשא, טניס / צלם: רויטרס

ההוצאות של חברות מסחריות ברחבי העולם על מתן חסויות לטניס העולמי יסתכמו בשנת 2014 בסך של 739 מיליון דולר, עלייה של 4.3% ביחס לשנה שעברה, וזינוק של 23.1% מאז תחילת העשור (ב-2010 עמדו על 600 מיליון דולר). כך עולה מבדיקה שערכה IEG, המתמחה בחקר שוק הספונסרשיפ הגלובלי. מדובר על חסויות לטורנירים ברמת מקצוענים וחובבנים, ליגות טניס שונות וגופים מנהלים (ATP, WTA וכו') - אך לא על חסויות "אישיות" שמעניקות חברות לטניסאים אינדיבידואלים.

החברה הכי פעילה בשוק חסויות הטניס היא מבשלת הבירה האמריקאית אנהאוזר-בוש, שמעניקה ספונסרשיפ ל-34 "נכסי" טניס שונים במהלך השנה. באופן טבעי, הסקטור שמשקיע הכי הרבה בחסויות בענף, הוא זה של חברות ציוד והלבשת הספורט. סקטור המשקאות האלכוהוליים במקום השני, לאחר מכן משקאות לא-אלכוהוליים, ואת החמישייה הראשונה משלימים בנקים וחברות רכב.

יש לציין כי העלייה ב-2014 בשווי החסויות, כאמור בשיעור של 4.3% - היא מעט איטית יותר מהעלייה בספונסרשיפ של כלל ענפי הספורט העולמיים ב-2014, אותה מעריכה IEG ב-4.9%.