מנכ"ל סברה במו"מ לראש מערך השיווק בבנק לאומי

רונן זוהר, שכיהן בשורה של תפקידים בכירים בשטראוס גרופ, נמצא במגעים מתקדמים להצטרף לבנק לאומי כראש מערך השיווק וחבר הנהלה

רונן זוהר/ צילום: סיון פרג'
רונן זוהר/ צילום: סיון פרג'

רונן זוהר, לשעבר מנכ"ל סברה מקבוצת שטראוס, עשוי להצטרף לבנק לאומי כראש מערך השיווק וחבר הנהלה בבנק.

ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מתנהלים מגעים מתקדמים בין זוהר לבין מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק-עמינח, לגבי הצטרפותו לבנק.

זוהר כיהן ב-7 השנים האחרונות כמנכ"ל סברה, החברה המשותפת של שטראוס גרופ ופפסיקו בתחום הסלטים בארה"ב.

לפי הערכות, אם המגעים בין הצדדים יושלמו כראוי, ההודעה הרשמית על מינויו תפורסם בשבועיים הקרובים.

זוהר כיהן בשורה של תפקידים בקבוצת שטראוס ב-25 השנים האחרונות, בין השאר כמנכ"ל המחלבות של החברות, מנכ"ל עלית ומנהל מכירות בקבוצה.

בכיר במערכת הבנקאית המכיר את זוהר היטב, אמר כי מדובר באדם רציני ומקצועי מאוד שמתאים לעבודה בגוף כמו בנק, ויוכל להוביל בו שינויים נדרשים.

חברת סברה, בראשה עמד זוהר, נחשבת לסיפור הצלחה. זוהר נכנס לתפקיד זמן קצר לאחר שפפסיקו נכנסה כשותפה של שטראוס בחברה.

סברה עוסקת כאמור בתחום הסלטים הטריים, כשמוצר הדגל שלה הוא החומוס. בזכות שיתוף-הפעולה עם פפסיקו, הרחבת כושר הייצור וצעדים נוספים שנעשו בחברה, היא רשמה צמיחה חדה בהכנסותיה, והיא חולשת כיום על נתח שוק של מעל ל-60% בשוק החומוס בארה"ב. כמו כן, בשנים האחרונות החלה החברה להיכנס לשווקים נוספים, בהם קנדה ואוסטרליה.

לפני כשנה החליט זוהר לסיים את תפקידו, ובמקומו מונתה שלי שליט-שובל. בתקופה האחרונה חל החילוף הרשמי של השניים בתפקיד. זוהר עדיין נמצא בארה"ב, אך צפוי לחזור לישראל בתקופה הקרובה.

אתגרים בתחום השיווק

זוהר אמור להחליף בתפקיד את אבירם כהן, שעזב את תפקיד ראש מערך השיווק של בנק לאומי לפני כחודשיים.

במשך תקופה ארוכה חיפשה רוסק-עמינח מחליף לכהן, כאשר בבנק התלבטו האם להביא דמות המגיעה מעולם השיווק או מתחום הדוברות ממנו הגיע כהן. בסופו של דבר הוחלט להתמקד במנהל בעל ניסיון מתחום השיווק. רוסק-עמינח כיוונה גבוה וחיפשה דמות בכירה בתחום, מה שגרם לכך שאיוש התפקיד לקח זמן.

לבנק לאומי יש לא מעט אתגרים בתחום השיווק. מצד אחד, הבנקים נחשבים למשווקים ולמפרסמים מאוד גדולים במשק. מצד שני, הם נמצאים תחת ביקורת ציבורית ותקשורתית חריפה, בעיקר מאז החלה המחאה החברתית לפני 3 שנים, על כך שהן נהנות מחוסר תחרות בענף וגובות מהציבור מחירים גבוהים.

כתוצאה מהאווירה השלילית, הרבה יוזמות שלהם בתחום השיווק נתקלות בתגובות ציניות בציבור. זאת ועוד, בלאומי מתמקדים במעבר לעולם הדיגיטלי בתחום השירותים הבנקאיים, כך שתחום השיווק והפרסום בבנק יצטרך להתאים עצמו גם למגמה זו.