HTC חוזרת לווינדוס פון עם One M8 בגרסת מיקרוסופט

הדגם החדש מגיע כולל בין היתר המעבד מרובע ליבות מסוג סנפדרגון 801 במהירות 2.3 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון ■ הסמארטפון האלגנטי לא יימכר כרגע בישראל באופן רשמי

שוק סמארטפוני הווינדוס פון נשלט ברובו בעולם וגם בישראל על-ידי חברת נוקיה. חברת HTC הודיעה היום (ג') לאחר תקופה ארוכה מאוד שנמנעה מלהשיק סמארטפונים חדשים עם מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט, על הסמארטפון החדש One M8 המוכר, רק בגרסה הכוללת את מערכת ההפעלה העדכנית - ווינדוס פון 8.1.

הדגם החדש מגיע בעיצוב זהה לדגם המקביל הכולל את מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל. מה שאומר, סמארטפון בעיצוב אלומיניום אלגנטי, מסך Full HD בגודל 5 אינץ', רמקולים קדמיים בטכנולוגיית BoomSound של HTC, מעבד מרובע ליבות מסוג סנפדרגון 801 במהירות 2.3 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 32 ג'יגה ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס עד ל-128 ג'יגה. המצלמה מגיעה עם חיישן 4 מגה פיקסל בטכנולוגיית Duo Camera.

חובבי ווינדוס פון בארץ בוודאי לא ישמחו לגלות, שלפחות כרגע אין כוונה להביא את הסמארטפון החדש בייבוא רשמי. הסיבה ככל הנראה קשורה לכך, שמכירות ווינדוס פון על-ידי HTC וסמסונג בארץ היו נמוכות מאוד, כאשר הייבואנים נתקעו זמנים ארוכים עם סחורה במחסנים שלהם. החברה היחידה שמחזיקה את הקטגוריה הזו כרגע היא נוקיה, שהייבואן הרשמי שלה - יורוקום התמקד בתקופה האחרונה יותר בייבוא סמארטפוני אנדרואיד של ZTE והמותג הפרטי - יונידן.

כמו כן, יורוקום מתקשה להשיק את הסמארטפונים של נוקיה בזמנים הקרובים להשקות העולמיות והתמחורים שלה גבוהים מאוד. לכך גם צריך להוסיף, שבמיקרוסופט ישראל לא ממש מתאמצים לדחוף את הקטגוריה הזו, ווינדוס פון בגרסתה 8.1 עדיין לא הגיעה לארץ ועדיין חסרים אפליקציות מקומיות רבות וחשובות, שיאפשרו לאנשים לעבור בקלות מפלטפורמות אחרות לווינדוס פון.

מיקרוסופט אשמה

אם מיקרוסופט ישראל לא תתעורר ותתחיל להשקיע בייבואנים ובמפתחי האפליקציות, בין אם בסבסוד או קידום משותף של סמארטפונים, היא בסופו של דבר תאבד את שוק הסמארטפונים. נוקיה היא כבר חברה ששייכת למיקרוסופט, כך שנושא קידום הסמארטפונים כבר לא נופל רק על כתפיה של הייבואנית יורוקום, שסבלה מספיק מהצרות של נוקיה. מיקרוסופט ישראל צריכה להבין שללא השקות סמארטפונים בזמני אמת, כמו שסמסונג ו-LG עושות, קמפיינים שיווקים ותמיכה מהירה בעדכונים, היא תקבור בעצמה את הקטגוריה שאמורה לעזור לה לצמוח ולכן לא מפתיע, שמלבד מכשירי נוקיה, אף ייבואן (HTC, וואווי וסמסונג) לא רוצה להשיק סמארטפונים שרק יגרמו לו להפסדים כספיים.