קבוצת עזריאלי: ירידה של כ-6% ברווחי הרבעון השני

ה-FFO בתחום הנדל"ן גדל בכ-4% ברבעון לכ-193 מיליון שקל ביחס ל-186 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

יובל ברונשטיין /  צילום: אלי דסה
יובל ברונשטיין / צילום: אלי דסה

זמן קצר לאחר פטירתו של המייסד הדומיננטי שלה, דוד עזריאלי, הציגה היום ענקית הנדל"ן המניב, קבוצת עזריאלי, דוחות כספיים חזקים לסיכום המחצית הראשונה של השנה. החברה, בניהולו של יובל ברונשטיין, אמנם רשמה ירידה של כ-6% ברווח הנקי הרבעוני, ל-258 מיליון שקל, אך לצד זאת המשיכה להציג גידול ב-NOI (הרווח התפעולי הנקי), שצמח בכ-1.5% ל-281 מיליון שקל. גם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת (FFO) בתחום הנדל"ן, צמח ברבעון בכ-3.8% לכ-193 מיליון שקל. בסיכום מחצית 2014 רשמה עזריאלי רווח נקי של כ-467 מיליון שקל, בדומה לרווח שרשמה במחצית המקבילה ב-2013.

בבחינת מגזרי הפעילות של החברה עולה כי פעילות המרכזים המסחריים והקניונים בישראל תרמה לה רווח של כ-177 מיליון שקל ברבעון, בעוד שפעילות הנדל"ן המשרדי תרמה רווח של כ-78 מיליון שקל - גידול של מעל ל-5% ביחס לרבעון המקביל. פעילות הנדל"ן המניב בארה"ב תרמה לקבוצה רווח לפני מס של 26 מיליון שקל בעוד שפעילות השיווק והמסחר בסונול תרמה לה רווח של כ-36 מיליון שקל ברבעון, לעומת 27 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך הרבעון השני השלימה קבוצת עזריאלי את מכירת יצרנית הצבע טמבור, שתרמה לה רווח חד פעמי של כ-55 מיליון שקל. זאת, במסגרת מהלך התמקדות בנדל"ן מניב וקניונים, לצד מימוש הפעילויות המרוכזות בחברה הבת, גרנית הכרמל. במסגרת זו חתמה החברה לאחרונה על הסכמים למכירת פעילות ההתפלה בדרך הים והפעילות הסולארית של סופרגז, שצפויות להניב לה רווחים של כמה עשרות מיליוני שקלים, והיא גם מנהלת מגעים למכירתה של סונול.

לאחרונה, בוטלה העסקה למכירת חברת הדלק לידי קבוצת שלמה של איש העסקים שלמה שמלצר, עקב פטירתו הפתאומית של האחרון. עזריאלי מציינת כי "לאור הנסיבות המיוחדות, השיבה החברה את דמי הרצינות ששולמו במעמד חתימת מזכר ההבנות, בניכוי עלויות החברה בקשר עם העסקה עד לאותו שלב".

השווי ההוגן של ההחזקה בלאומי ירד ממיליארד שקל לכ-946 מיליון שקל, בעוד שההשקעה בלאומי קארד ממשיכה לעמוד על כ-588 מיליון שקל והניבה לקבוצה דיבידנד של כ-10 מיליון שקל בתקופת הדוח.

"מאמינים במשק"

מנכ"ל עזריאלי, ברונשטיין, אמר היום כי "הדוחות משקפים המשך מגמה רציפה מאז הפכנו לציבוריים של גידול בפעילויות הליבה שלנו".

- הנתונים מעידים על האטה במשק. אתם חשים זאת בפעילותכם?

"אין ספק שההאטה במשק משפיעה על הפעילות בקניונים. עם זאת, במחצית השנה אנו רואים יציבות בכל הנוגע לפדיונות ולשכר הדירה. אנו מאמינים בכלכלה הישראלית ובמשק, והבנייה שאנו עושים היא לא ביחס לפעילות הקיימת במשק אלא בראייה קדימה".

- רבים חוששים מבועה בתחום הנדל"ן למשרדים. אתם גדלים בתחום זה.

"הפעילות שלנו בתחום המשרדים מאוד מוצלחת. אנו רואים ביקושים גדולים בת"א ובהרצליה, שם רוב נכסינו, וגם בשאר האזורים יש לנו תפוסה מלאה. לראיה, אנו בונים מרכז גדול בחולון כשלאור הביקושים שיש לנו שם הקדמנו את הלו"ז, ואנו מקימים את השלב השני בהיקף של 60 אלף מ"ר, כך שיסתיים כבר ביולי 2015 - שנתיים לפני התכנון. אני חושב שאין בועה בנדל"ן למשרדים".

ביחס להשפעות "צוק איתן" אומרים בקבוצת עזריאלי כי "הורגשה האטה מסוימת בפעילות של חלק מקניוני החברה, בעיקר בקניון הנגב". עוד דיווחה הקבוצה כי עזריאלי הולדינגס תרמה 6.1% ממניות הקבוצה לשני ארגוני צדקה: 5.7% לקרן עזריאלי ישראל ו-0.4% לעזריאלי פאונדיישן הקנדית.

תוצאות קבוצת עזריאלי ברבעון
 תוצאות קבוצת עזריאלי ברבעון