הדולר היציג התחזק בכ-0.3% ל-3.533 שקלים

FXCM ישראל: "בינתיים, המומנטום כל כך עוצמתי שהצמד מפלח את רמות ההתנגדות המשמעותיות שבדרך - 3.5 שקלים ו-3.515 שקלים - בלי מאמץ"

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

הדולר המשיך במסעו צפונה והתבסס מעל רף ה-3.5 שקלים: הדולר היציג התחזק היום (ד') בכ-0.3% לרמה של 3.533 שקלים בעוד האירו היציג נחלש בכ-0.2% ל-4.692 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל לא עוצר וטיפס אמש כבר כמעט עד 3.54 שקלים. בינתיים, המומנטום כל כך עוצמתי שהצמד מפלח את רמות ההתנגדות המשמעותיות שבדרך - 3.5 שקלים ו-3.515 שקלים - בלי מאמץ. ההיחלשות החדה של השקל גובלת בבהלת מכירות ומלמדת על שינוי קיצוני בסנטימנט כלפי השקל, שהטריגר הראשי שלו היה נתוני הצמיחה המאכזבים שפורסמו בתחילת השבוע.

"חידוש הלחימה אתמול בערב בין ישראל לחמאס והחשש מפני הסלמה מחודשת צפויים להכביד ביתר שאת על השקל. הדולר-שקל כבר תיקן תוך ימים ספורים כמעט 50% מהירידה מהשיא של מאי 2013 ב-3.72 שקלים. כל עוד הצמד מעל 3.515, הנטייה היא מעלה. למרות שהמהלך הנוכחי מונע במידה כמעט מוחלטת מחולשת השקל, הרי שבטווח הארוך המפנה תלוי בעיקר במגמה של הדולר בעולם, ובעולם הדולר ממשיך להתחזק ואמש העפיל לשיא של 9 חודשים למול האירו על רקע נתוני דיור מעולים שפורסמו בארצות הברית והגבירו את הספקולציות כי הבנק הפדרלי יבצע העלאת ריבית מוקדם מהמתוכנן".

יוסי פריימן מפריקו כותב היום כי "הנתונים הכלכליים הטובים מהצפוי בארה"ב תרמו לביקוש לדולר אל מול המטבעות המרכזיים. על רקע הנתונים הכלכליים שפורסמו אמש באנגליה והאירופה, היקף האחזקה בחוזים דולריים בבורסת שיקגו ממשיך לשכון ברמות שיא. הביקוש לדולר בעולם בא לידי ביטוי גם בזירה המקומית כאשר הדולר מתחזק מול השקל ונע לעבר רמת השיא הקודמת שבתחום 3.54-3.56 שקלים. התבססות הדולר מעל לרמת 3.56 שקלים פותחת את הדלת לתנועה לעבר רמת 3.6-3.63 שקלים".

הדולר בחודש האחרון
 הדולר בחודש האחרון