מה להביא היום מהסופר? חלב, לחם וקפה של מקדונלד'ס

ענקית המזון המהיר תשיק ברשתות השיווק בארה"ב ליין של קפה ארוז - מק' קפה

רשת מסעדות המזון המהיר הגדולה בעולם, מקדונלד'ס, עומדת לבצע בארה"ב צעד משמעותי בדרך לנוכחות גם על מדפי רשתות השיווק. החברה, בשיתוף ענקית המזון קראפט, תשיק בקרוב קפה ארוז תחת המותג "מק' קפה" ברשתות השיווק, המכולות והפארם בארה"ב.

ההשקה מתכוננת לתחילת 2015, והיא תכלול מספר סוגים של קפה, ביניהם קפה טחון ומגורען. בנוסף, יהיו גם מוצרים בטעמים כמו וניל, אגוזים וקפה בסגנון צרפתי. עד עתה התבצע השיווק של המוצרים באופן מוגבל מאוד רק בסניפי הרשת בקנדה.

גרג ווטסון, סגן נשיא במקדונלד'ס, מסר כי "אנחנו מבינים שיש ביקוש רב לרכישת הקפה לשתייה בבית. אחרי ההצלחה של משקאות 'מק' קפה' במסעדות הרשת, זה נראה עבורנו צעד טבעי לשרת את הלקוחות גם במקומות נוספים".

המיצוב של המוצרים צפוי להיות בקטגוריית הפרימיום, וזאת בהתאם למיתוג של משקאות הקפה ברשת עצמה.

הרשת, יחד עם קראפט, צפויים לתמוך במהלך מבחינה שיווקית ופרסומית, אך לא ברור עדיין אם ייבחר משרד פרסום ייעודי עבור הנושא, או שהתקציב יינתן לאחד מהמשרדים שכבר מטפלים במקדונלד'ס. בכל מקרה, צפוי לעלות לאוויר קמפיין נרחב רק עבור המוצרים החדשים.

תחום הקפה החל לצמוח משמעותית ברשת בשנת 2009. החברה החלה בקמפיינים מסיביים לחיזוק הקטגוריה, ומלבד המשקאות הקלאסיים היא משיקה מעת לעת משקאות קפה ייעודיים בהתאם לעונות השנה.

המהלך הנוכחי תואם את האסטרטגיה של החברה, שהודיעה לאחרונה כי ההתמקדות המרכזית שלה תהיה בתחום הקפה ובשיפור חוויית הלקוח.

בהתייחס לכך, אמר מנהל האסטרטגיה בחברה, קווין נואל, כי "מכירת קפה מחוץ לסניפים תגביר את המודעות למותג ותחזק גם את המכירות ברשת עצמה. 70% מצריכת הקפה בארה"ב מתבצעת בבית, ואנחנו צריכים להיות דומיננטיים במגרש הזה".

יש לציין כי מקדונלד'ס צפויה להיתקל בתחרות קשה על המדף מול מתחרות אחרות מתחום המסעדות - סטארבאקס ודנקן דונאטס, שהשיקו כבר בעבר מוצרי קפה ארוזים.