"דיילי אקספרס": "הפסיקו להאשים את ישראל והתעוררו"

עיתון בריטי: "מהגרים מוסלמים הגיעו אלינו, ותראו כמה הם אלימים... ישראל היא לא הבעיה" ■ "הג'יהאד מאיים על העולם; אם ננטוש את ישראל, נבין יום אחד שנטשנו את עצמנו" ■ וגם: צפו בסאטיריקן הבריטי שהפתיע את כולם

ההוצאה להורג של העיתונאי האמריקאי  ג'יימס פולי בידי דעאש / צילום: מסך
ההוצאה להורג של העיתונאי האמריקאי ג'יימס פולי בידי דעאש / צילום: מסך

"דיילי אקספרס", אחד הצהובונים הבריטיים הבולטים, יוצא היום (ה') בכתבת תמיכה בישראל ומזהיר כי הג'יהאד הוא "איום עולמי".

הכתבה נפתחת בתיאור ההתקפות האנטישמיות על יהודים באירופה במהלך מבצע "צוק איתן", כולל ה"מצור" של מוסלמים בפריז על בית כנסת והשלכת בקבוק תבערה לתוכו.

"קריאות 'מוות ליהודים' נשמעות בגרמניה לראשונה מזה 70 שנה", כותב דגלאס מוריי ( Douglas Murray) מה"דיילי אקספרס", "אבל מעט מאוד אנשים מוכנים להתעמק במה שזה באמת אומר. הם חושבים שזה קשור רק לישראל. אבל זה לא. זה קשור לכולנו".

מוריי טוען כי החלטת ישראל לצאת למבצע "צוק איתן" נגד חמאס נוכח ירי הרקטות לעבר אזרחי ישראל הינה "מוצדקת", ותוקף את ממשלת בריטניה שהחליטה להפסיק למכור באופן חלקי מערכות נשק וציוד לצה"ל - החלטה אותה הוא מכנה "מבישה".

"האמת היא שמאחורי הדרישה מישראל לשבת בשקט מול התקפות האויב ניצב חוסר נכונות גורלי להתמודד עם הבעיה שנמצאת לפתחנו", כותב מוריי. "יש אנשים שחושבים שישראל היא מקור הבעיה, ושבכך שהיא מגנה על עצמה, היא יוצרת את האסלאם הקיצוני. הם לא יכולים להיות יותר טועים. האידיאולוגיה של חמאס היא זו של דאע"ש, שהולך ומתפשט בסוריה ובעיראק ועורף ראשים תוך כדי תנועה".

מוריי מדבר גם על הגירת המוסלמים לאירופה ובריטניה וכותב: "יש מיליוני מהגרים מוסלמים שהגיעו אלינו, ותראו איך הם מתנהגים, כמה הם קיצוניים. הבעיה היא שחוששים להתמודד עם זה. אנשים חושבים שאם ישראל תיעלם, זה יביא לשלום עם המוסלמים. הם רואים איך צעירים מוסלמים נכנסו בסערה לסופרמרקט בבירמינגהם בסוף השבוע שעבר, הורסים מוצרים ותוקפים שוטר בריטי - וחושבים שזה בגלל ישראל.

"הם רואים צעירים איראניים זורקים לבנים מבטון על שוטרים ומציתים אש - וחושבים שכל זה לא היה קורה אם ישראל לא הייתה מגיבה לחמאס. כמה שהם טועים. הבעיה של היהודים היום היום היא אנטישמיות, ובעיקר אנטישמיות מוסלמית; אבל זו הבעיה שלהם כרגע, ושלנו בהמשך".

מוריי קושר קשר ישיר בין חמאס לדאע"ש וחיזבאללה, המחזיקים לדבריו באותה אידיאולוגיה קיצונית - "הדגל השחור של הג'יהאד, שהונף לאחרונה בסוריה ועיראק... מטרתם של הג'יהאדיסטים היא לשעבד את העולם כולו. הגיע הזמן שכולם, כולל המוסלמים המתונים, יעמדו מולם ויבהירו להם שאין להם סיכוי לנצח.

"במקום להשתלח בישראל, אנחנו צריכים לשלוח מסר ברור: הקיצוניים לא יצליחו לממש את רצונם להשמיד את ישראל יותר משיצליחו בשאיפתם להניף את הדגל השחור מעל רומא, וושינגטון, רחוב דאונינג וארמון באקינגהאם. אם ננטוש את ישראל היום, אז יום אחד, מאוחר מדי, נבין שנטשנו את עצמנו".