נתניהו למזכ"ל האו"ם: "חמאס זה דאעש, ודאעש זה חמאס"

רה"מ: "חמאס - כמו דאעש - רודף ומדכא מיעוטים. האמנה של שני הארגונים קוראת להקמת ח'ליפות איסלאמית, ושני הארגונים משתמשים באותן שיטות רצחניות"

בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון. נתניהו אמר למזכ"ל האו"ם שחמאס הפר שוב השבוע הפסקת אש והוא אחראי להסלמה.

נתניהו ציין שזאת הפעם ה-11 שחמאס מפר הפסקת אש, ושחמאס הוא זה שהפר עד כה את כל הפסקות האש בזמן שישראל כיבדה את כל הפסקות האש.

רה"מ נתניהו הוסיף שחמאס מסתתר מאחורי תושבי עזה ויורה לעבר ישראל במטרה לבצע טבח המוני באזרחי ישראל - זהו פשע מלחמה כפול. רה"מ נתניהו ציין שבדרך הזאת חמאס רצח אתמול ילד ישראלי בן 4.

מנגד, הדגיש נתניהו, כי ישראל לא פוגעת במכוון באזרחים ומביעה צער כשזה קורה בשוגג. בנוסף ישראל מאפשרת הכנסת מזון וציוד הומניטרי לתושבי עזה על אף שחמאס מפציץ את המעבר שדרכו עוברות הסחורות.

"העולם ראה אתמול שחמאס כמו דאעש מבצע הוצאות המוניות להורג", אמר נתניהו. "בנוסף, חמאס - כמו דאעש - רודף ומדכא מיעוטים. האמנה של שני הארגונים קוראת להקמת ח'ליפות איסלאמית, ושני הארגונים משתמשים באותן שיטות רצחניות - לכן חמאס זה דאעש, ודאעש זה חמאס" .