פרץ: "אאבק כדי שסמכויות אכיפת חוק צער בע"ח יעברו ממשרד החקלאות"

את הדברים אמר עמיר פרץ באירוע לציון 20 שנה לעמותת אנונימוס בסינימטק ת"א

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ השתתף בסוף השבוע באירוע 20 שנה לעמותת אנונימוס הפועלת למען זכויות בעלי החיים. האירוע התקיים בסינמטק בתל אביב בהשתתפות 400 אורחים בהם שר הפנים לשעבר אברהם פורז שיזם את חקיקת חוק צער בעלי חיים בשנת 1994, השחקן שי אביבי, ועוד. את האירוע הנחתה מיקי חיימוביץ', העומדת בראש יוזמת "יום שני ללא בשר".

"חיבור לבעלי חיים הוא דרך חיים", אמר פרץ באירוע. "איתי בשדרות גרים 4 כלבים וחתולים. בימים מתוחים אלה הם הראשונים לזהות אזעקת צבע אדום, ומורגלים בזינוק למרחב המוגן יחד עם כל המשפחה. למרות הקיצוץ העמוק בתקציבי המשרדים לפני שנה וחצי, אחד הסעיפים היחידים במשרד להגנת הסביבה שתקציבם נשמר ואף עלה באופן משמעותי הוא בנושא בעלי החיים.

"הנחתי להעלות את התקציב מ 2.8 מיליון שקל ל-3.4 מיליון שקל, ואף הקצנו מיליון שקל נוספים לעמותות ולטיפול בקופי חוות מזור. העמותות עושות בשבילנו עבודה שאף משרד ממשלתי לא יכול לעשות. אני נאבק כדי שסמכויות אכיפת חוק צער בעלי חיים יעברו אלינו ממשרד החקלאות ובעקבות דרישתי, בממשלה הוקמה וועדה לבדיקת הנושא. כיום קיים ניגוד אינטרסים כי לא יתכן שמי שמגן על האינטרסים של החקלאים יגן גם על בעלי החיים", אמר פרץ.

בחודש מאי האחרון חשף דוח מבקר המדינה, כי 20 שנה לאחר שנחקק, חוק צער בעלי חיים אינו מיושם, בשל ניגוד העניינים החמור בו נתון משרד החקלאות האמון על אכיפת החוק. זאת כאשר במשך שני עשורים רצופים משרד החקלאות מפקיר את גורלם של בעלי החיים לחסדם של המתפרנסים מתעשיית המזון מן החי, ונמנע מלהתקין תקנות שיסדירו את אופן החזקתם והמתם של בעלי החיים הסובלים בתעשייה.

עמותת אנונימוס נוסדה בשנת 1994, שבה גם נחקק חוק צער בעלי חיים. פעילותה מתמקדת בהעלאת המודעות הציבורית לזכויות בעלי חיים באמצעות חינוך, פעילות שטח אינטנסיבית, תיעוד התעללות וחשיפתה באמצעי התקשורת (זוגלובק, אדום-אדום ועוד) וקידום חקיקה. בין הישגיה העיקריים נמנים הוצאת תופעת פיטום האווזים האכזרית אל מחוץ לחוק, ביטול הניסויים בבעלי חיים בבתי-ספר, איסור על ניצול חיות בר בקרקסים, הפסקת הבידוד וההצמאה של עגלי חלב, ולאחרונה גם איסור על כליאת חזירות בתאי ריסון בתקופת ההריון (פרויקט משותף עם תנו לחיות לחיות).