ליגת העל בכדורגל לא תיפתח עד להסרת מגבלות הביטחון

מינהלת הליגה החליטה פה-אחד כי הכדורגל הישראלי יוקפא עד שפיקוד העורף יאפשר כמות קהל בלתי מוגבלת בכל המגרשים ברחבי הארץ

מינהלת הליגה בכדורגל
מינהלת הליגה בכדורגל

ליגת העל בכדורגל הייתה אמורה לצאת אתמול (שבת) לדרך באופן רשמי, אך האיסורים של פיקוד העורף על התקהלות של למעלה מ-1,000 אנשים בטווח של עד 80 ק"מ מרצועת עזה - בינתיים תוקעים את שריקת הפתיחה החגיגית.

"ועדת ה-18" של מינהלת הליגה החדשה, שכוללת נציגים מ-14 קבוצות ליגת העל, נציגים מהליגה הלאומית, ההתאחדות לכדורגל והמינהלת - התכנסה הבוקר במשרד הפרסום של יו"ר המינהלת, יורם באומן. בישיבה, התקבלה החלטה פה-אחד "להביע סולידריות עם תושבי הדרום, וככל שקיימת מגבלת קהל על-ידי זרועות הביטחון, הליגה תדחה".

בימים האחרונים העלו נציגים של מספר קבוצות הצעות חלופיות, בין היתר לפתוח את הליגה רק באצטדיונים שאינם נמצאים בטווח 80 הקילומטרים, לדוגמה האצטדיון החדש בחיפה סמי עופר - שהיה אמור לארח מחר את המשחק בין מכבי חיפה לבני סכנין, לעיני כ-25 אלף צופים. עוד הועלה רעיון להחליף ביתיות לקבוצות שלא יכולות לארח במגרשן נכון לעכשיו עקב הנחיות פיקוד העורף, בין היתר הפועל ב"ש ומ.ס אשדוד.

כאמור, היוזמות הללו ירדו מהפרק, ובינתיים קבעה המינהלת כי הליגה מוקפאת עד להודעה חדשה.

בתום הישיבה, אמר לעיתונאים שנכחו במקום מנכ"ל המינהלת, אורן חסון: "כל עוד יש מגבלה, ולו באיזור אחד, לא נשחק. ההחלטה היא סולידרית - להפגין הבנה והתחשבות בתושבי הדרום. יש דברים יותר חשובים במדינה מאשר לקיים מחזורי כדורגל, ואין כרגע שגרת חיים בארץ, לכן לא נשחק".