נמשכים השינויים ברשות השידור: "מבט" תוארך לשעה

העורך הראשי ברשות, יונה ויזנטל, החליט לתת יד חופשית למנהלים השונים

יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן
יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן

העורך הראשי החדש של רשות השידור, יונה ויזנטל, נותן למנהלי המדיות בערוץ יד חופשית ליישם את רצונותיהם, זאת לאחר תקופה ארוכה במהלכה הוגבלו על-ידי המנהלים השונים שסיימו את עבודתם.

במסגרת זו, כפי שפורסם אתמול לראשונה באתר "גלובס", החליט מנהל רשת ב', יאיר קורן, לצרף את הכתב המדיני של הרדיו הציבורי, צ'יקו מנשה, להגשת "הכול דיבורים", תוכנית הדגל של רשת ב'.

מנשה יחליף את אמיר איבגי, מגיש "מבט", שיפסיק להגיש את התוכנית. מנשה יצטרף ליתר מגישי הרצועה, ובהם אילה חסון, עודד שחר ויוסי הדר.

בעבר הגיש את התוכנית ירון דקל, אך מאז מונה לתפקיד מפקד גלי צה"ל לא היה לרצועה מגיש קבוע, והשפעתה - כמו גם ההאזנה לה - נחלשה. לא מן הנמנע כי בהמשך ימונה מגיש קבוע אחיד לרצועה, כפי שהורתה בעבר ועדת התוכן של מליאת רשות השידור.

במהלך השנה שעברה החליט מנהל קול ישראל לשעבר, מיקי מירו, לשלב את איבגי בהגשת "הכול דיבורים", מהלך שגרר תגובות זועמות בקרב עיתונאי הרדיו, שטענו כי עבודתם נלקחת על-ידי עובדי הטלוויזיה.

עיתונאי קול ישראל אף הפגינו נגד איבגי, שגם שולב על-ידי ההנהלה בהגשת "מבט" בערוץ 1, ושיבשו את שידוריו. כעת, לאחר שמירו עזב את תפקידו, החליט קורן להעביר את איבגי מתפקידו.

מירו, תחת חסותו של המנכ"ל יוני בן-מנחם, שגם הוא עזב, סירב למנות מגיש קבוע לתוכנית והיה מי שהחליט בזמנו "לאזן" את השידורים של קרן נויבך.

ברשות השידור אומרים כי ההחלטה להחליף את איבגי במנשה היא "לשבוע ניסיון בלבד", אולם ההערכה היא כי תימשך.

עוד מההחלטות הראשונות שקיבל ויזנטל, הארכת מהדורת "מבט" בערוץ 1 לשעה תמימה ולא לשלב את שדר הספורט דני נוימן בשידורי ליגת העל, שנדחתה בינתיים. נוימן זכה לביקורת ציבורית חריפה על אופי שידוריו במשחקי המונדיאל האחרון.