גאדג'טים: מצלמת וידאו לרכב של Papago - בינונית ויקרה

דגם ה-P2Pro הוא מוצר שיושב בצורה יפה בשמשה הקדמית של הרכב, בעל ממשק ידידותי בעברית ואיכות צילום טובה ■ הבעיה היא שה-P2Pro היא מצלמה יקרה, שהיכולות הנוספות שלה לא עובדות טוב

מצלמות הווידיאו לרכב הולכות ונעשות פופולריות בשנה האחרונה. הן מאפשרות לנהגים לצלם את הנסיעה ללא הפסקה, ובכך לספק הוכחה מצולמת במקרה של תאונה או האשמה על עבירת תנועה. אפשר לחשוב על זה כקופסה שחורה לרכב. המצלמה ממוקמת בדרך כלל מתחת למראה האחורית בשמשה הקדמית, כאשר רוב היצרניות הפעילות בתחום לא מוכרות. מחירי המוצרים עומדים בדרך כלל על מאות בודדות של שקלים. חברת Papago הטייוואנית מציעה מוצר הכולל יכולות שלא ראינו במצלמות מתחרות אבל גם עם תג מחיר לא נמוך בכלל.

צילום: דגם P2Pro הוא מצלמה עם עדשות עם זווית צפייה רחבה של 130 מעלות וצילום וידיאו בתקן 1080p ב-30 פריימים לשנייה. איכות הווידיאו טובה, אבל לא מצוינת. תוכנת הצפייה למחשב מציגה את כל פרטי הנסיעה כולל מהירות, מיקום וציר ניווט וכיוון הרכב, באמצעות ה-GPS המשולב במוצר.

בטיחות: הסיבה למחיר הגבוה של ה-P2Pro הוא היכולת שלה לספק התראות שונות על הנעשה בכביש. ההתראות הן קוליות בעברית וכוללות גם חיווי על המסך. למשל, המצלמה יודעת לפענח שלטי מהירות בצדי הכביש ולהגיד שמהירות הנסיעה המותרת היא 90 קמ"ש - רעיון נחמד שעובד טוב. מה שלא עובד טוב הוא ניסיון להפוך את המוצר לדבר המקביל לפתרון של חברת מובלאיי הישראלי.

למשל, בקרת סטייה מנתיב הנסיעה שמזייפת כל הזמן או בקרת שמירה על מרחק מרכב אחר, שההתראות שלה לא היו קשורות לנעשה בכביש. יכולת אחרת שנשמעת כמו רעיון מצוין על הנייר, היא התראה בזמן שעומדים ברמזור והרכב מקדימה מתחיל לנסוע. הבעיה היא שההתראה הזו עובדת בכל מצב, גם כשאנחנו התחלנו לנסוע בדיוק עם הרכב המוביל - מה שהופך את ההתראה למציקה. לאחר זמן קצר ביטלנו את רוב ההתראות, כי הן פשוט הפכו למציקות ולא יעילות.

חשוב לציין שכיילנו מספר פעמים את המצלמה וגם חיכינו לעדכון גרסה שיפתור את הבעיה הזו, אבל הוא לא הגיע.

ממשק: המצלמה כוללת מסך בגודל 2.4 אינץ' באיכות סבירה, כאשר ממשק המכשיר פשוט לשימוש והוא כולל גיור לעברית. בהחלט צריך לפרגן לייבואן על כך. אין בעיה להתמצא בו בקלות ולבצע הגדרות שונות. המוצר כולל גם עדכון קולי בשפה העברית על מצלמות מהירות, כאשר החברה מציעה מדי תקופה עדכון על מיקומי מצלמות חדשות.

בשורה התחתונה: מדובר במוצר שיושב בצורה יפה בשמשה הקדמית של הרכב, בעל ממשק ידידותי בעברית ואיכות צילום טובה. הבעיה היא שה-P2Pro היא מצלמה יקרה, שהיכולות הנוספות שלה לא עובדות טוב.

מחיר: 1,700 שקל.

ציון: 7.