איקאה ישראל תוזיל מוצרים בחלק מהקטגוריות ב-3% בממוצע

בחלק מהמקרים מדובר בהוזלה שביצע הספק, ובחלקם בהוזלה המתאפשרת נוכח התייעלות ■ המנכ"ל: "יש הרבה מוצרים שלא יכולנו לגעת במחיר שלהם"

איקאה / צלם: תמר מצפי
איקאה / צלם: תמר מצפי

איקאה ישראל מכריזה על הורדת מחירים ממוצעת של 3% החל מהיום (ב'), תוך התחייבות שלא לשנות את המחירים בשנה הקרובה.

לדברי מנכ"ל איקאה, שוקי קובלנץ, ההוזלה היא חלק מקונספט ארוך-טווח של הרשת. בחלק מהמקרים מדובר בהוזלה שביצע הספק, ובחלק מהמקרים בהוזלה המתאפשרת לנוכח התייעלות. "אנחנו עושים הרבה פעולות כדי לעמוד בהוזלה הזאת", אומר קובלנץ.

בפועל, מדובר בהוזלה רק בחלק מהקטגוריות שבהן איקאה פעילה. כך למשל, במחלקת ארונות ואבזור תתבצע הוזלה של 9%, ספות וספות מיטה יוזלו בשיעור ממוצע של 7%, ופתרונות האחסון לילדים יוזלו בשיעור של 15%.

איקאה גם תוזיל את נורות הלד בשיעור של 36%, כך לדברי קובלנץ, אשר למרות ההוזלה לא מתחייב כי איקאה תהיה תחרותית לרשתות הום סנטר, אייס ומחסני תאורה.

בהתייחס למוצרים שלא יוזלו, אומר קובלנץ: "יש הרבה מוצרים שלא יכולנו לגעת במחיר שלהם. מבחינתנו מדובר בנגיעה דרסטית".

רשת איקאה ישראל מונה 3 סניפים: בנתניה, בראשון-לציון ובקריית אתא. אשתקד (2013) הסתכם מחזור המכירות של החברה ב-870 מיליון שקל ללא מע"מ, ומשמעות הדבר היא כי הצרכנים הוציאו אשתקד באיקאה יותר ממיליארד שקל.

כיום, סניף ראשון-לציון הוא הסניף בעל המכירות הגבוהות ביותר, האחראי ל-35% ממחזור המכירות הכולל של הרשת. סניף נתניה, שהיה לסניף הראשון של הרשת בארץ, אחראי ל-33% מהמכירות, ואילו סניף קריית אתא שנפתח במארס 2014 אחראי ל-32% מכלל המכירות.

- במי פגעה חנות איקאה בקריית אתא?

קובלנץ: "אני לא בטוח שהיא פגעה במישהו. בסביבת איקאה העסקים רק פורחים".

- החנות בקריית אתא מוכרת בקצב של יותר מ-300 מיליון שקל בשנה, והשוק לא גדל כך, אז היא בטח פגעה במישהו.

"אין לנו עדיין נתונים אם השוק גדל".

איקאה הוציאה השנה 7.5 מיליון שקל (לפני מע"מ) על הדפסת והפצת קטלוג החברה, המופץ בימים אלה ל-1.69 מיליון בתי-אב.

- לא עדיף להוציא את הסכום הזה על הוזלת מוצרים ללקוחות?

"לא. זה מגזין עיצוב שנמצא בבתים ונותן השראה. אנחנו מוכרים גם פתרונות ולא רק רהיטים, ובקטלוג רואים הרבה פתרונות ושימושים. זה עולם אחר, עולם של עיצוב שאי-אפשר להחליף אותו".

שיעור המכירות של איקיאה ישראל
 שיעור המכירות של איקיאה ישראל