הבנות להשקעה של קרן Baring-Vostok בגט טקסי

אם ההשקעה של עד 75 מיליון דולר תצא לפועל, היא תהווה עד מחצית מהיקף הגיוס הנוכחי של מפעילת אפליקציית המוניות ■ ההשקעה של הקרן הרוסית תבוצע לפי שווי שיחל ב-400 מיליון דולר, ויוכל לגדול בכפוף לאבני-דרך

גט טקסי / צילום: רונן בוידק
גט טקסי / צילום: רונן בוידק

קרן הפרייבט אקוויטי הגדולה ברוסיה, Baring-Vostok, חתמה בשבוע שעבר על מזכר הבנות להשקעה של עד 75 מיליון דולר בחברת גט טקסי (GetTaxi) הישראלית, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות. כך נודע ל"גלובס". דובר גט טקסי סירב להתייחס לדברים, לאחר שבשבוע שעבר הכחישה החברה את המגעים להשקעת הקרן הרוסית, שנחשפו ב"גלובס".

חתימת מזכר ההבנות מגיעה כשבועיים לאחר שגט טקסי דיווחה על גיוס בהיקף של 150 מיליון דולר ממשקיעים זרים, תוך שהיא חושפת רק את שמה של משקיעה אחת בסבב - קרן ההשקעות Vostok Nafta משבדיה. על-פי הדיווח, הקרו השבדית השקיעה בה 25 מיליון דולר.

השקעתה של קרן Baring-Vostok, אם תצא לפועל, תהווה עד מחצית מהיקף סבב הגיוס הנוכחי, ותבוצע באמצעות הלוואות שחלקן ניתנות להמרה בהון, לפי שווי חברה משתנה לגט טקסי (בהתאם לאבני-דרך) שיחל מ-400 מיליון דולר.

מאז 2010 ועד הגיוס הנוכחי גייסה גט טקסי כ-57 מיליון דולר, בין היתר מקרן ההלוואות Kreos Capital ומהמיליארדר לן בלווטניק (שצפוי להשתתף גם בסבב הנוכחי). כאמור, עד כה במסגרת הסבב הנוכחי הבטיחה החברה רק את השקעתה הקרן השבדית Vostok Nafta, כשכעת צפויה להצטרף אליה גם Baring-Vostok.

קרן הפרייבט אקוויטי הרוסית הוקמה לפני כ-30 שנה על-ידי מיכאל קלבי (Michael Calvey) ומאז הקמתה גייסה 3.7 מיליארד דולר. הקרן משקיעה במגוון חברות ברחבי העולם בתחומים כגון נפט וגז, צרכנות, טכנולוגיה, תקשורת ופיננסים ועוד.

הקרן האחרונה שלה, Baring Vostok Private Equity Fund V, הוקמה בשנת 2012 ומאז השקיעה, בין היתר, בחברות כגון בנק אוריינט אקספרס הרוסי, הבנק הקזחי Kaspi Bank, רשת בתי הקולנוע הרוסית Karo וחברת כריית הפחם Tigers Realm Coal.

בנוסף, לפי אתר האינטרנט שלה, מאז הקמתה השקיעה Baring Vostok למעלה מחצי מיליארד דולר ב-18 חברות בסקטור התקשורת, לרבות חברות אינטרנט, תוכנה ומדיה.

גט טקסי היא חברת סטארט-אפ ישראלית המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות מראש. החברה, שהוקמה בשנת 2010, פועלת כיום ב-24 ערים ברחבי העולם ביניהן ניו יורק, לונדון, סנט פטרסבורג, וכמובן ברחבי ישראל.

לאחרונה חשף שחר וייסר, מייסד גט טקסי שעומד בראש החברה מאז הקמתה, כי הכנסות החברה עומדות על כ-100 מיליון דולר בשנה. לטענתו, ב-2015 צפויות הכנסותיה להגיע ל-500 מיליון דולר - צמיחה של 400%.