שי באב"ד: "ללא משקיע, ערוץ 10 לא יקבל רישיון"

מנכ"ל הרשות השנייה נפגש עם אנשי ערוץ 10 והתרשם מלוח השידורים החדש, אך טען כי זהו אינו פתרון לבעיית המשך פעילות הערוץ

שי באב"ד / צלם: תמר מצפי
שי באב"ד / צלם: תמר מצפי

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, לא מתרשם כי במצב החוקי הנוכחי יש עתיד לערוץ 10, גם בתום פגישה שקיים הבוקר (ב') עם ראשי הערוץ.

ל"גלובס" נודע כי באב"ד נפגש עם מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, ועם היועצת המשפטית של החברה, דבורה קמחי, וקיבל סקירה על לוח השידורים החדש של הערוץ לפני הצגתו בפני מועצת הרשות השנייה.

באב"ד הביע סיפוק מהלוח, אולם הבהיר כי תזכיר החוק שגיבש, בהוראת שר התקשורת, כולל יציאה של זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת לרישיונות כבר בינואר 2015.

מנכ"ל הרשות השנייה התרשם מהלוח שהציגו אנשי ערוץ 10, עליו דווח לראשונה ב"גלובס", ואשר כולל בעיקר תוכניות תחקיר וחדשות. "הלוח שהם מכינים מבחינת תוכן הוא יפה מאוד", אמר באב"ד, "לתחקירים ולחדשות יש ערך חיובי, ואני שמח מהפחתת הריאליטי על המסך, אבל זה לא פותר את בעיית השוק והקונסטלציה החוקית".

ערוץ 10 לא הגיש לפי שעה בקשה להארכת זיכיון באופן רשמי.

יש לציין כי להחלטה שתתקבל במועצת הרשות השנייה יש תוקף להשפיע על גורל ערוץ 10, ותפקידו של באב"ד כראש הדרג המקצועי של הרשות השנייה הוא מוגבל.

ביום חמישי הקרוב יציגו אנשי ערוץ 10 בפני מועצת הרשות השנייה את לוח השידורים החדש, לאחר שכבר הוצג בפני יו"ר המועצה אילן אבישר, שבניגוד לבאב"ד מבקש לפעול למניעת סגירת הערוץ בתום השנה הנוכחית.

בערוץ 10 מבקשים לקבל הארכת זיכיון לפחות עד התקופה שזכייניות 2 קשת ורשת יצאו לרישיונות. המועד המתוכנן כיום הוא נובמבר 2015, ואילו על-פי שינוי החוק המתוכנן, הוא יוקדם. ההערכה היא כי ינואר 2015 הוא מועד לא ריאלי מבחינת הזכייניות, והמועד הקרוב ביותר הוא אפריל-מאי 2015.

בערוץ 10 מאמינים כי הארכת זיכיון שתמנע מונופול עד הפיצול, תאפשר יותר זמן התארגנות לייצוב הערוץ ולמציאת משקיע.

"הפלונטר נשאר, צריך להוביל את המצב למצב של שוק הטלוויזיה רציונלי", מסר באב"ד. "הבעיה היא התחרות והמקום של קיומו של ערוץ 10 עם שני ערוצים לידו והשאלה למי תהיה היכולת הפיננסית לצאת לרישיונות. עד שלא יהיה משקיע, בערוץ 10 לא יקבלו רישיון. הנושא יהיה בשיח בחודשים הקרובים".

מערוץ 10 נמסר: "מקובל על מועצת הרשות השנייה ועל ההנהלתה שלא תיתכן תקופה, ולו של יום אחד בלבד, בה תהיה חברת חדשות אחת וערוץ מסחרי אחד. לא צריך להכביר מילים על ההשלכות החמורות של חזרה לעידן המונופול. לא נוכל לפרט את תוכניותינו לשנת 2015 בטרם יוצגו למועצת הרשות השנייה ביום חמישי הקרוב".