סין תפתח מערכת הפעלה שתתחרה בחלונות ובאנדרואיד?

הסינים שוקלים לפתח מערכת הפעלה שתופיע על מכשירי דסקטופ ומאוחר יותר תתרחב לסמארטפונים ומכשירי מובייל אחרים

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

סין עשויה לפתח מערכת הפעלה חדשה מתוצרת עצמית עד אוקטובר ולהתחרות עם ענקיות כמו מיקרוסופט, גוגל ואפל, כך דיווחה סוכנות הידיעות Xinhua.

טכנולוגיית מיחשוב הפכה למוקד מתיחות בין סין וארה"ב, לאחר מספר התנגשויות בענייני אבטחה. סין מנסה כעת לסייע לתעשייה המקומית שלה לסגור את הפער מול מערכות הפעלה מיובאות כמו חלונות של מיקרוסופט ואנדרואיד של גוגל.

מערכת ההפעלה תופיע על מכשירי דסקטופ ומאוחר יותר תתרחב לסמארטפונים ומכשירי מובייל אחרים, כך נכתב בידיעה של Xinhua בהתבסס על דבריו של הבכיר הסיני, Ni Guangnan.

"אנו מקווים להשיק את מערכת הפעלת הדסקטופ הסינית עד אוקטובר עם תמיכה גם בחנויות אפליקציות", אמר הבכיר. "יצירה של סביבה שמאפשרת לנו להתמודד עם גוגל, אפל ומיקרוסופט - זה המפתח להצלחה", הוא הוסיף.

במאי האחרון, סין אסרה על שימוש ממשלתי במערכת ההפעלה העדכנית של מיקרוסופט, חלונות 8, במה שהיווה מכה עבור עסקיה של החברה והגביר את החשש מכך שסין תתחיל להגן על חברות מקומיות. במקביל, מיקרוסופט נחקרת בסין בחשד שעברה על חוקי הגבלים עסקיים.

בשנה החולפת גברו החשדות ההדדיים בין סין לארה"ב בנוגע לפעילות סייבר, לאחר הגילויים של אדוארד סנודן שלפיהם המודיעין האמריקאי שתל מעקב "דלת אחורית" בכלי חומרה אמריקאים.

במקביל, במאי האחרון משרד המשפטים האמריקאי הרשיע חמישה קציני צבא סיניים בגין ריגול תעשייתי.