אהרונוביץ': "לבדוק את הקבינט בפוליגרף, ומי שלא עובר - להעיף"

שידור מוועידת המשפט השלישית של מחוזות לשכת עורכי הדין, בשיתוף עם וואלה! חדשות ■ השר אהרונוביץ' נשאל האם יש לחקור את רה"מ - וענה: שומר על שתיקה ■ השר שטייניץ מבטיח פירוז בעזה וקורא לגבות את נתניהו

יצחק אהרונוביץ / צילום: יוסי כהן
יצחק אהרונוביץ / צילום: יוסי כהן

ועידת המשפט השלישית של מחוזות לשכת עורכי הדין בישראל, בשיתוף עם וואלה! חדשות, מתקיימת היום (ג') כסדרה במלון לאונרדו באשקלון, לאות הזדהות עם תושבי הדרום, לאחר שקיבלה אישור מיוחד מפיקוד העורף. זאת, למרות הפגיעה הישירה של רקטה בבית בעיר הבוקר.

בוועידה משתתפים בכירי המשפטנים והפוליטיקאים במגוון פאנלים מעשירים לציבור עורכי הדין, בהם סיקור עיתונאי של משפטים, חקירת עורכי דין, זכות הדיור ודיון על משאבי הטבע בישראל.

יו"ר ועד מחוז תל-אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין, אפי נוה, קרא לעורכי הדין מהמרכז ליטול חלק בוועידה.

בתחילת הכנס נשאו דברים שר המודיעין יובל שטייניץ ויו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג.

השר לענייני מודיעין, יובל שטייניץ, נשא דברים בפתח הוועידה ואמר כי יש לגבות את ראש הממשלה ולהקים ממשלת אחדות לאומית: "במוקדם או במאוחר אנו או נצטרך להביא לפתרון מדיני שיביא לפירוז עזה - או שנצטרך לפרז במו-ידינו על-ידי הכרעה צבאית.

"מכיוון שהמצב ברצועה כה מורכב, ואנו עומדים תחת איום שהוא כה מסובך וקשה לטיפול, ומכיוון שמסביב יהום הסער כי כל המזרח התיכון סובב סביבנו - ראו מה קורה בעיראק, בלבנון ובסוריה - אני חושב שבשעה דרמטית זו נכון לתת גיבוי ולאחד את השורות, ולכן אני חושב שהדבר הנכון עכשיו הוא להקים ממשלת אחדות לאומית".

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס בדבריו בוועידה לנושא ההדלפות מישיבות הקבינט ולביקורת שספגו השרים מראש הממשלה - וקרא לבדוק שרים בפוליגרף.

"יש הדלפות מתוך הקבינט? לכו לפוליגרף, וכל מי שייכשל - מקומו לא בקבינט", אמר אהרונוביץ'. "הרבה דברים הרגיזו אותי שהודלפו, אבל זה שאנו יושבים, ונכנסת שרת המשפטים ואומרת כי כל תוכנית הכניסה יצאה בערוץ 2 - זה מסוכן מאוד.

"אינני יודע מי הדליף. צריך לבדוק את כל חברי הקבינט. אם פעם אחת הם ייבדקו במכונת אמת, זה ייפסק. לכל חבר קבינט יש דעה, וזה לגיטימי, ואם הוא מתראיין על דעתו, זה בסדר. אבל יש לי בעיה עם זה שדברים חסויים יוצאים החוצה. צריך להעביר את כל הקבינט בדיקת פוליגרף, ומי שלא עובר - להעיף אותו לקיבינימט".

כשנשאל אהרונוביץ' האם צריך לחקור את ראש הממשלה נתניהו בנושא, אמר: "ייעצו לי לשמור על זכות השתיקה".

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, אמר בוועידה: "אני מגיע לכאן, יוצא מחוסר השפיות, כדי לומר לכם שתושבי אשקלון מצדיעים לכם על כך שבחרתם לערוך את הוועידה כאן. מכאן אנו צוברים את הכוח, אנו מרכזים מכאן את כל הכוחות ואומרים שעם ישראל התגלה באחדותו. בשמי ובשם כל תושבי אשקלון אני מודה לכם שבחרתם לקיים כאן את ועידת המשפט השלישית. הדבר מחזק אותנו ונותן לנו כוח להמשיך ולעמוד כצוק איתן נוכח מתקפת הטרור של חמאס, מולה אנו מתמודדים למעלה מ-10 שנים".