סטארט-אפ ישראלי מציע שירותי גרירה בחלל

Effective Space Solutions מפתח פתרון לגרירה של לוויינים שנשלחים למקום שגוי

סטארט-אפ חדש ישראלי בתחום החלל - Effective Space Solutions - מפתח פתרון לגרירה של לוויינים שנשלחים למקום שגוי. מוצר הגרירה של החברה קיבל את השם DeOrbiter. החברה נוסדה ב-2013 על-ידי המנכ"ל אריה הלזבנד, לשעבר ראש דירקטוריון החלל הישראלי, ומנהל חטיבת החלל של התעשייה האווירית. יובל רבין הוא חבר הדירקטוריון.

לדברי החברה, DeOrbiter היה יכול לסייע ללוויין גלילאו ששוגר באחרונה למקום לא נכון. הטכנולוגיה של החברה צפויה להתחיל לפעול בעוד שנה וחצי. "היינו יכולים להציל את הלוויין", אומר הלזבנד, "מדובר בדיוק בסיטואציה שאנחנו מתכוננים אליה. המיקרו לוויין שלנו עוצב לספק שרותי חלל כמו העברה ממקום למקום או בעיות תקשורת בין לוויינים".

בחברה מספרים שהתמודדות עם מיקומים לא נכונים של לוויינים היא בעיה שתעשיית החלל מתמודדת איתה כבר עשרות שנים. בנאס"א עוקבים אחרי מאות אלפי חתיכות לווייניים שמסתובבות בחלל. בשביל למנוע מלוויינים ישנים להפוך לסכנה שמסתובבת בחלל, הלוויינים צריך לשמור דלק שיאפשר להם לקחת את עצמם למעין בית קברות חללי, ב-Effective Space Solutions מציעים פתרון לבעיה, שיאפשר לכוון את הלוויינים ליעד שלהם.