יוסי מימן לא עשה להם טובה

יש להיעתר לבקשת ערוץ 10 להארכת זיכיון, ולו רק בגלל העובדים

יוסי מימן / צילום: איל יצהר
יוסי מימן / צילום: איל יצהר

קשה מאוד להיות עובד במקום כמו ערוץ 10. בדיוק כמו שהיה קשה לאורך השנים להיות עובד בעיתון כמו "מעריב". אתה נמצא כביכול בשיא היצרני של חייך, משתפר מדי שנה, עובד הרבה יותר קשה, אך לא זוכה בשום ביטחון תעסוקתי. להפך - אתה רק הולך ונסוג ברמת השכר שלך וערכך בשוק העבודה יורד.

בכל פעם שניסו בעלי המניות של ערוץ 10, כמו גם מנהליו, לזכות בהטבות למען הצלת הערוץ, הם נפנפו ב-500 עובדיהם ובעוד מאות משפחות שמתפרנסות ממנו. זה למענם, הסבירו.

האמנם? הגיע הזמן לשים את השקר הזה בצד. יוסי מימן לא עושה שום טובה ל-500 העובדים שלו. להפך - הם עושים לו טובה.

לאורך 12 השנים שבהן ערוץ 10 קיים, הסכימו העובדים לוותר על אלפי שקלים ממשכורותיהם, כביכול לטובת שמירה על מקום עבודתם. הם מוותרים על עוד חוג לילד ומקצצים בסל הקניות החודשי, רק כדי "לייצב" את מצבה הכלכלי של החברה בה הם עובדים, כדי שלא תיסגר וכדי שלא יאבדו את מקום עבודתם לחלוטין.

הם יודעים שהם עובדים מצוינים, שאין במקומות כמו ערוץ 10 אבטלה סמויה, והם מאמינים שלעבודה שלהם יש משמעות אמיתית לציבור. השבוע הם הסכימו לעשות זאת שוב וחתמו על הסכם קיבוצי, במסגרתו נעתרו לעוד קיצוץ בשכרם. האופק שקיבלו בתמורה עדיין לא נראה באופן בהיר.

האמת היא שערוץ 10 היה כישלון כלכלי עוד בשלב הטיוטה. לא הייתה לו זכות קיום מהרגע הראשון בעולם שבו יש קדימות של עשור למפלצת כמו ערוץ 2, ולכן לרשות עובדיו לא באמת עמד גורל שונה מזה.

לכן גם בעלי המניות שביקשו לסייע לערוץ לאורך השנים לא עשו זאת מסיבות כלכליות - פשוט כי אי-אפשר היה לעשות מזה כסף.

מגיעות ליוסי מימן כל המחמאות על זה שהוא נשאר בערוץ עד לרגע זה, אבל גם הוא יודע שהוא לא עשה את זה בשביל הכסף. ועכשיו, כשהוא רוצה להציל כמה מיליונים מתחתית כיסו, הוא בא שוב אל הדלפונים שהוא מעסיק ומבקש את עזרתם.

ולמרות כל זה, אז מה? הרשות השנייה והמדינה צריכות להיעתר לבקשת ערוץ 10 להארכת זיכיון, ולו רק בגלל אותם עובדים. מגיע להם גורל שונה מזה של מרבית עובדי "מעריב". הם נתנו ונתנו לאורך השנים, אבל הם עשו זאת בעיקר עבור עופר נמרודי ואלה שבאו אחריו, ולא בעבור העסק. המותג עוד קיים, אך הם כבר לא שם.

המדינה נושאת על עצמה את האחריות להימשכות הסיפור הזה כל-כך הרבה שנים, והיא לא יכולה להפקיר את העובדים עכשיו - במיוחד לא אחרי העבודה הציבורית החשובה שעשו בזמן מבצע "צוק איתן".

לעובדי ערוץ 10 מגיעה ההזדמנות לעבור לעבוד בתנאי שוק נורמליים, בערוץ נורמלי, עם בעל מניות שבאמת מעניין אותו להתייחס למקום שהוא מנהל כמו אל עסק - ולא כמו אל מוקד כוח או שעשוע בין יתר עסקיו.

המנהל של ערוץ 10 היום מבין את זה, אולי גם למימן נפל האסימון. עכשיו צריך לסייע לו להכשיר את הקרקע כדי להמשיך הלאה ולאפשר לעובדי הערוץ את מקום העבודה שבאמת מגיע להם.