הכנסותיו של רוג'ר פדרר הצטמקו ב-21% בתוך שנה

עם זאת, השוויצרי ממשיך, לפי "פורבס", להיות הטניסאי המרוויח בעולם גם בשנת 2014: הכנסתו, מספונסרים בלבד, מגיעה לסכום עתק של 52 מיליון דולר

רוג'ר פדרר, טניס / צלם: רויטרס
רוג'ר פדרר, טניס / צלם: רויטרס

רוג'ר פדרר, שמשחק בימים אלו ביו.אס אופן בניו יורק, מקווה לחולל בגיל 33 סנסציה, ולזכות בתואר נוסף בטורניר גראנד סלאם, אחרי שנתיים של הפסקה וירידה ביכולת. בינתיים, הוא ממשיך להיות המלך הבלתי מעורער של מגרש הטניס בכל הקשור לחשבון הבנק.

מדירוג חדש שמפרסם "פורבס", עולה כי השוויצרי הכניס לא פחות מ-52 מיליון דולר (!) ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2014 אך ורק מהספונסרים שלו. באותו זמן, הכנסותיו מפרסים כספיים עבור הטורנירים בהם השתתף, היו נמוכות בהרבה: 4.2 מיליון דולר "בלבד". פדרר מחזיק בלא פחות מ-10 שותפים מסחריים, כולל כמה מותגי-על בינלאומיים כמו נייקי, קרדיט סוויס, מרצדס, ג'ילט ורולקס.

אגב, בדירוג המקביל שפרסם "פורבס" לשנת 2013, הכנסותיו של פדרר היו אפילו יותר גבוהות: 71.5 מיליון דולר, כך שלמעשה הכנסתו הצטמקה ב-21% בתוך שנה.

רפאל נדאל, שדולק אחרי פדרר בכל הקשור לכמות הזכיות בגראנד סלאמים (אך לא ישתתף ביו.אס אופן בגלל פציעה), מדורג שני ברשימת הטניסאים המכניסים ביותר של "פורבס" - 44.5 מיליון דולר (מתוכם, הספרדי גרף 30 מיליון דולר מהספונסרים שלו). את החמישייה הראשונה משלימים נובאק דיוקוביץ' (סך הכנסות 33.1 מיליון דולר בשנה), וגם שתי טניסאיות: מריה שראפובה הרוסייה (24.4) ולי נה הסינית (23.6).