זאת הסיבה שמובילאיי זינקה אתמול ב-8.5% במחזור עצום

אחד האנליסטים המסקרים את מובילאיי כינה את הטכנולוגיה שהיא מפתחת "אייפון מומנט" ו"כוח עולה בתעשיית הרכב" ■ כתוצאה מכך מניית החברה זינקה בתחילת יום המסחר לשיא כל הזמנים מאז הונפקה - 41.69 דולר

אמנון שעשוע / צילום: נתי שוחט
אמנון שעשוע / צילום: נתי שוחט

מניית מובילאיי הישראלית זינקה אתמול (ג') בוול סטריט בשיעור של כ-8.5% ובליווי המחזור הגבוה ביותר מאז הונפקה. הסיבה המרכזית לזינוק במניה היא ההמלצות החיוביות להן זכתה החברה ממספר אנליסטים שכינו אותה "כוח עולה בתעשיית הרכב".

אחד האנליסטים המסקרים את החברה כינה את הטכנולוגיה שהיא מפתחת "אייפון מומנט", עניין שסייע להרים את המניה לשיא כל הזמנים בתחילת יום המסחר ברמה של 41.69 דולר. עם זאת אנליסט אחר הביע דאגה מהמחיר המנופח של המניה.

מובילאיי, נזכיר, פיתחה מערכת שמתריעה מפני סכנות בכביש במהלך נהיגה. היא הונפקה בוול סטריט בתחילת החודש לפי מחיר של 25 דולר למניה - 2 דולר מעל הרף העליון של הטווח שהיא הציבה. החברה גייסה לקופתה כ-208 מיליון דולר ולאחר שבעלי המניות שלה מימשו מניות בהיקף של כ-800 מיליון דולר, היקף ההנפקה קפץ ליותר ממיליארד דולר, עניין ששיקף לחברה שווי של 5.3 מיליארד דולר. למעשה הייתה זו ההנפקה הראשונית הגדולה ביותר של חברה ישראלית בוול סטריט.

בנק ההשקעות מורגן סטנלי, שהיה אחד החתמים המובילים בהנפקה הראשונית של החברה, התחיל לכסות את החברה עם המלצה של "משקל יתר" ומחיר יעד של 46 דולר. במורגן סטנלי ציינו לצד ההמלצה כי מובילאיי היא אחד השחקנים המובילים בשתי התעשיות החדשניות והצומחות ביותר בתעשיית הרכב היום - רכבים אוטונומיים ותוכנות ייחודיות.

במזכר ששיגר ללקוחות, ציין האנליסט רבי שנקר כי הוא צופה שמחצית מכל הרכבים החדשים שיימכרו בעולם עד 2022 יהיו בעלי מערכות מתקדמות לסיוע לנהג. הוא ציין עוד כי מובילאיי שולטת בכ-80% מהשוק של מערכות ההתרעה המבוססות על ראייה.

גולדמן זאקס, שהיה חתם מוביל נוסף בהנקפת החברה, החל לסקר את החברה עם דירוג של "נייטרלי", אך הודיע כי הדוח המלא על החברה אינו פורסם עדיין.