זארה: נשמיד חולצה עם טלאי צהוב שמזכירה את השואה

החברה: זו "חולצת שריף" לתינוקות, אך אנו מבינים את הרגישות; הסרנו אותה מהמדפים ונשמיד את המלאי

חולצה של זארה / צילום מסך מתוך האתר
חולצה של זארה / צילום מסך מתוך האתר

רשת האופנה זארה מוכרת חולצת פסים עם טלאי צהוב שמזכירה את המדים שהיהודים אולצו ללבוש בשואה - ומעוררת סערה ברשתות החברתיות, שם גינו את הרשת ואף כינו אותה אנטישמית.

החולצה מיועדת לפעוטות עד גיל 3, ועל הטלאי הצהוב כתוב "שריף", כלומר רמז לכוכבים המופיעים על מדי השריפים בארה"ב. עם זאת, הדימיון בין החולצה למדים שאולצו היהודים ללבוש בשואה זועק לשמיים.

החולצה מוצעת למכירה בקטלוג החברה באינטרנט ב-80 שקל.

בזארה מכנים את פריט הלבוש "חולצת השריף" ומסרו בתגובה: "הפריט המדובר מקולקציית 'Cowboy Collection' לתינוקות עוצב בהשראת דמות השריף מסרטי המערב הפרוע. בפריט זה ניתן לראות כי על הכוכב מצוינת המילה 'שריף'.

"עם זאת, אנו יכולים להבין את הרגישות, ההקשר והקונוטציה שנוצרה. הפריט אינו קיים בארץ, ומיד כשהתברר העניין, הוחלט להסירו ממדפי המכירה בכל העולם ולהשמידו. אנו מביעים את התנצלותנו הכנה אם כתוצאה מכך פגענו ברגשות לקוחותינו".

זו לא הפעם הראשונה שזארה סופגת ביקורות הקשורות לאנטישמיות. ב-2007 היא השיקה תיקים עטורים בצלבי קרס ונאלצה להוריד אותם בעקבות זעם ציבורי. בזארה טענו אז כי התיקים הגיעו מספקים חיצוניים, וכי בחברה לא שמו לב לצלבי הקרס המקובלים כסמל הינדי נפוץ בהודו.