חשד: מזכירת ועדת תכנון ובנייה גנבה מפיקדונות של אזרחים

אנתסאר בדארנה, מזכירת הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה "לב הגליל", חשודה במירמה והפרת אמונים, גניבה, קבלת דבר במירמה, זיוף ושיבוש מהלכי משפט

שוק אפור  / צילום: thinkstock
שוק אפור / צילום: thinkstock

שופט בית משפט השלום בעכו, יעקב בכר, הורה אתמול (ג') להאריך את מעצרה של אנתסאר בדארנה, המשמשת מזכירת הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה "לב הגליל", בחשד לעבירות של מירמה והפרת אמונים, גניבה בידי עובד ממעבידו, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף ושיבוש מהלכי משפט.

הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה "לב הגליל" דנה בתוכניות בנייה בישובים סכנין, עראבה ודיר חנא. בדארנה, המשמשת כמזכירת הוועדה ב-17 השנים האחרונות, נעצרה על-ידי המשטרה בתום חקירה סמויה שהתבצעה לגביה במשך תקופה ארוכה.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה של בדארנה ב-6 ימים. מהדיון בהארכת מעצרה עולה החשש כי היא נטלה כספים שמקורם בפיקדונות של אזרחים שהועברו אליה, והיו צריכים לחזור לאותם אזרחים. כך למשל, אם אדם הגיש בקשה להיתר בנייה, ונמצא לא זכאי לקבל היתר, לאחר ששילם סך של 20% מהפיקדון, הוא אמור לקבל את כספו בחזרה.

בנוסף היא חשודה כי הדפיסה צ'קים בשמות הזכאים כמוטבים, כאשר בפועל הם נפרעו על-ידי אחרים מהוועדה, והכסף הוחזר אליה.

בנימוקי המשטרה להארכת המעצר צוין כי "לא מדובר באדם מן היישוב, אלא בעובדת ציבור בכירה, שמעלה באמון הציבור שניתן בה. החשודה לא בחלה בשום אמצעים למעול בכספי ציבור. כשהדבר לא הספיק לה, הלכה והעלימה את הראיות, דהיינו, גרסה את התיקים שיצאו מהם הצ'קים לטובת המוטבים. כשהתיקים נגרסו, היא אף הנחתה את העובדים שגרסו לספר מה לומר לגבי כך".

עו"ד ארז טובי, המתמחה בפליליים ומייצג את החשודה, מסר בתגובה כי "מרשתי נחקרה ועדיין נחקרת על-ידי הרשות, והיא משתפת פעולה בכל פה. אנו מאמינים כי בתום חקירת המשיבה תימצא גרסתה כמהימנה וכזו שמנקה אותה מכל חשד ואשמה. חשוב גם לציין כי עיתוי מעצרה של המשיבה מאוד מפתיע, לנוכח העובדה שהיא סיימה את עבודתה בתחילת נובמבר 2013, ורק עתה נעצרה".

השופט יעקב בכר קבע כי קיים חשד סביר שהחשודה עברה את העבירות המיוחסות לה, מצא כי בנסיבות העניין שחרורה עלול לשבש את החקירה, והורה להאריך את מעצרה ב-3 ימים עד יום שישי.