קליינר פרקינס תשקיע ב-Snapchat לפי שווי של 10 מיליארד ד'

קרן ההון סיכון קליינר פרקינס קופילד ובאייר התחייבה בחודש מאי להשקיע עד 20 מיליון דולר בסנאפצ'אט, כך מסר העיתון וול סטריט ג'רנל

צעירים מול פרסומת של Snapchat / צילום: בלומברג
צעירים מול פרסומת של Snapchat / צילום: בלומברג

קרן ההון סיכון קליינר פרקינס קופילד ובאייר תשקיע בחברת המסרים סנאפצ'אט, בעלת הצמיחה המהירה, לפי הערכת שווי של כ-10 מיליארד דולר, כך דיווח העיתון וול סטריט ג'רנל אתמול (ג'), זאת בהסתמך על אנשים המקורבים לנושא.

קרן ההון סיכון התחייבה בחודש מאי להשקיע עד 20 מיליון דולר בסנאפצ'אט, כך מסר העיתון, מבלי לפרט.

על פי הידיעה, לפחות עוד משקיע אסטרטגי התחייב להצטרף לסבב המימון הנוכחי.

אם תושלם העסקה, תצטרף סנאפצ'אט למועדון אקסקלוסיבי של חברות סטארט-אפ טכנולוגיות בעלות שווי של 10 מיליארד דולר ומעלה, לרבות שירות הנסיעות Uber וחברת השכרת החדרים AirBnb.

סנאפצ'אט - שירות מסרים "נעלמים" הפופולרי בקרב בני נוער - סירבה בשנה שעברה להצעת רכש מפייסבוק בהיקף של 3 מיליארד דולר, כך מסר לרויטרס מקור המקורב לנושא.

כעת מאפשרת החברה למשתמשים לשלוח הודעות בצורת תמונות, הנעלמות תוך שניות. אולם היא צפויה להתחיל להציע בקרוב פרסום או שירותים נוספים. סנאפצ'אט דומה למספר אפליקציות פופולריות למסרים למכשירים ניידים, שמתחרות עם שירותי אינטרנט מבוססים כדוגמת טוויטר ופייסבוק.

למרות שלחברות ספורות מתוכן יש מודל עסקי מבוסס, שיעור הצמיחה הגבוה בקרב משתמשים והפוטנציאל שלהן בתחום הפרסום מעוררים עניין רב בקרב משקיעים במהלך השנה האחרונה. לא ניתן היה להשיג את תגובתן של סנאפצ'אט או קרן קליינר פרקינס.